اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

جاده یا اتوبانی که فاقد استانداردهای لازم باشد نباید افتتاح شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: جاده یا اتوبانی که فاقد استانداردهای لازم باشد نباید افتتاح شود، چرا که اگر مسئله‌ای پیش بیاید تشکیلات قضایی استان مسببان حوادث را با جدیت تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

جاده یا اتوبانی که فاقد استانداردهای لازم باشد نباید افتتاح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مالک‌اژدر شریفی در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به برخی تصادفات و حوادث رانندگی که در جاده‌ها و در داخل شهر اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: ادارات و سازمان‌ها هر یک باید وظایف خود را در این رابطه انجام دهند و اگر قرار باشد هر کسی دیگری را مقصر بداند مشکلات به قوت خود باقی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری برخی از اتوبان‌ها و جاده‌ها بدون رعایت استانداردهای لازم و جوانب احتیاطی خاطرنشان کرد: جاده‌ها و اتوبان‌ها قبل از آنکه افتتاح شود باید تمام مسائل و استانداردهای قانونی رعایت شود در غیر این صورت اگر حادثه‌ای رخ دهد تشکیلات قضایی استان موظف به پیگیری قضیه و برخورد با مسببان امر طبق موازین قانونی خواهد بود.

موسی خلیل‌اللهی دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز در این جلسه پیشنهاد داد در خیابان‌های جدید تاسیس شده قبل از انجام عملیات آسفالت‌ریزی توسط شهرداری، تیرهای چراغ برق از مسیر این خیابان‌ها توسط شرکت برداشته شود و در غیر این صورت از آسفالت‌ریزی شهرداری جلوگیری شود.

در این جلسه سید مهدی پورپیغمبر، رئیس پلیس راهور استان طی گزارشی به نقاط حادثه‌خیز استان و شهر تبریز اشاره کرده و اتوبان پاسداران، جاده سنتو و دیزل‌آباد شهر تبریز را از اهم نقاط حادثه‌خیز که بیشترین تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داده‌اند نام برد و پیشنهادات و نظراتی هم در این خصوص ارائه داد که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پس از بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مطروحه از سوی اعضای جلسه مقرر شد کارگروهی ویژه با تحلیل نقاط حادثه‌ساز جاده‌ای و شهری استان، نتایج و یافته‌های کارشناسی خود را به دبیرخانه کمیسیون جرایم خاص استان تحویل دهد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول