اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر پروژه میدان امام خمینی قم خبر داد

بهره‌برداری از پارکینگ‌های میدان امام خمینی قم در تابستان

خبرگزاری فارس: ناظر پروژه میدان امام خمینی قم گفت: در تابستان سال‌ جاری پارکینگ‌های میدان امام خمینی قم به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از پارکینگ‌های میدان امام خمینی قم در تابستان

علی طاهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: مجموعه میدان امام خمینی قم از نظر نوع و فضای معماری و خدمات ارائه شده در آن در کشور جزو پروژه‌های منحصر به فرد شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه این میدان در چند بخش مجزا قابل بررسی است تصریح کرد: سطح میدان فضای باز شهری است که دارای تنوع عملکردی و کاربردی مختلف است.

ناظر پروژه میدان امام خمینی(ره) یادآور شد: این مسیر به عنوان مسیر سنتی دسترسی به حرم مطهر از نظر هویتی مورد تاکید است.

طاهر خاطر نشان کرد: میانه میدان نیز یک فضای خالی است که تا تراز زیرزمین دوم امتداد یافته و پیونددهنده فضایی و بصری بین سطح و ترازهای تجاری است.

وی با اشاره به پارکینگ‌های عمومی یادآور شد: این بخش با ظرفیتی معادل 2 هزار و 20 خودروی سواری و هزار و 180 موتورسیکلت با بهره‌گیری از سیستم هوشمند کنترل و هدایت طراحی شده است.

ناظر پروژه میدان امام خمینی قم افزود: مجموعه هشت سرویس پله و 16 آسانسور تامین‌کننده دسترسی پارکینگ به ترازهای تجاری و سطح میدان خواهد بود.

طاهر گفت: مجموعه سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های عمومی در سه تراز زیرزمین طراحی شده است؛ تراز زیرزمین اول و دوم مختص سرویس‌های بهداشتی با 412 چشمه و تراز زیرزمین سوم با 196 دوش مجموعه فضای خدماتی را در اختیار زائران قرار می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: دسترسی به تراز سرویس‌های بهداشتی این دو مجموعه از طریق 12 رشته پله برقی و شش رشته پله معمولی به طور مستقل از سطح میدان و به راحتی امکان‌پذیر است.

ناظر پروژه میدان امام خمینی قم گفت: تا تابستان سال‌ جاری بهره‌برداری از پارکینگ‌های پروژه میدان امام خمینی قم صورت خواهد گرفت و همچنین تا پایان سال نیز دو طبقه تجاری این پروژه قابل بهره‌برداری خواهد بود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول