اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه:

محور کار در آموزش و پرورش قرآن و ولایت است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: محور کار در آموزش و پرورش قرآن و ولایت است.

محور کار در آموزش و پرورش قرآن و ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، محمدحسین عبداللهی ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: حکومت ما، حکومت دینی است و هر اقدامی بدون ولایت معنا ندارد.

وی گفت: آموزش و پرورش نقش کلیدی و بنیادی در بخش فرهنگی کشور داشته و در خنثی‌ کردن توطئه‌های فرهنگی دشمنان نقش بسزایی دارد.

عبداللهی افزود: دانش‌آموزان و معلمان بیش‌ترین افراد حاضر در جبهه‌های جنگ تحمیلی را تشکیل داده و معلمان در جبهه‌های جنگ نیز کلاس درسی تشکیل دادند.

وی شهید مطهری را معلم نمونه، اسوه تعلیم و تربیت و مفاخر با ارزش اسلام و قرآن دانست و افزود: آرمان‌های این شهید باید به نسل جوان منتقل شود و فرهنگیان و معلمان باید شهدا به‌ ویژه شهید مطهری را الگوی خویش قرار داده و در انتقال دانش و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب بکوشند.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه اظهار داشت: هر گونه بیداری و آگاهی از علم شروع می‌شود و در قرآن نیز به اهمیت علم و معلم تأکید شده است و وظیفه ما این است که دانش‌آموزانی تربیت کنیم که موجبات استقلال، رشد و پیشرفت کشور را فراهم کنند به طوری که در آینده به کشور تراز اول منطقه تبدیل شویم.

وی با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت شهادت استاد شهید مطهری و هفته معلم یادآور شد: اولیای دانش‌آموزان و مسئولان به عنوان یک وظیفه اخلاقی با حضور در مدارس در این هفته از معلمان تجلیل کنند تا گوشه‌ای از زحمات آنان را جبران و سبب تشویق بیشتر مربیان فرزندانشان باشند.

عبداللهی نام‌گذاری سالروز شهادت استاد شهید مطهری را به عنوان روز معلم افتخاری برای معلمان دانست و افزود: شهید مطهری که از متفکران بزرگ جهان اسلام بود اسوه عملی برای فرهنگیان است.

وی یادآور شد: جامعه فرهنگیان تربت‌حیدریه چهار معلم شهید، شش دانشجو معلم و 37 دانش‌آموز شهید تقدیم انقلاب کرده ‌است و دارای 113 جانباز، 63 آزاده، 448 رزمنده و 16 فرزند شهید است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول