اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج:

مهم‌ترین مبحث در سنجش و ارزشیابی اساتید کیفیت تدریس است

خبرگزاری فارس: معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج گفت: مؤثر نبودن سطح کیفیت تدریس در ارتقای اساتید یکی از آفت‌های بزرگ نظام آموزش عالی کشور است و مهم‌ترین مبحث در سنجش و ارزشیابی اساتید کیفیت تدریس است.

مهم‌ترین مبحث در سنجش و ارزشیابی اساتید کیفیت تدریس است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شهاب‌الدین حاتمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به تعبیر شهید مطهری معلم نخست حضرت حق است، اظهار کرد: معلمی عنوان مقدسی است و هیچ پیشوندی نمی‌تواند به اندازه کلمه معلم بیانگر مقام و جایگاه آن باشد.

وی با بیان اینکه تربیت دانشجویان به عنوان رسالت اصلی دانشگاه بسیار مهم‌تر از سایر فعالیت‌های برای هیئت علمی است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مبحث در سنجش و ارزشیابی اساتید کیفیت تدریس است.

وی تصریح کرد: اگر کیفیت تدریس بد باشد قطعا آن چنان که باید در تربیت دانشجویان موفق نبوده‌ایم.

این مسئول افزود: در شاخص جدید ارزشیابی اساتید چند مولفه قرار دارد که از آن جمله ارزشیابی و نظر‌سنجی از دانشجویان، دانش‌آموختگان پیشین، مدیر گروه آموزشی با همکاری اعضای هیئت علمی، معاون آموزشی دانشکده و شئون آموزشی است که همگی دارای امتیاز همسان هستند.

حاتمی آموزش و کیفیت آموزشی، پ‍ژوهش و فعالیت‌های فرهنگی را از محورهای انتخاب اساتید برتر دانشگاه‌ها اعلام کرد و بیان داشت: تبدیل سطح تعلیم و کیفیت آموزشی به عدد کاری صعب و دشوار است ولی کیفیت تدریس از مهم‌ترین شاخصه‌های یک استاد برتر است.

وی ادامه داد: مؤثر نبودن سطح کیفیت تدریس در ارتقاء اساتید یکی از آفت‌های بزرگ نظام آموزش عالی کشور است و به عقیده من کیفیت آموزشی از سایر فعالیت‌های هیئت علمی حتی پژوهش مهم‌تر است.

معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه معلمی منحصر به آموزش و پرورش نیست و این عنوان زیبا اساتید دانشگاه را نیز در بر می‌گیرد، عنوان کرد: جایگاه معلم در جامعه رفیع و بزرگ است و نخستین معلم عالم هستی نیز خدا است.

حاتمی ادامه داد: پاسداشت مقام معلم در 12 اردیبهشت روز شهادت استاد مطهری معلم و فیلسوفی برجسته و شهیدی عالم، مایه افتخار است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول