اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب بویراحمد و دنا در مجلس نهم:

پایین‌ترین سهم مدیریت ملی کشور متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است

خبرگزاری فارس: منتخب مردم بویراحمد و دنا در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: متاسفانه به دلایل مختلف و سهل‌انگاری‌های متعدد اکنون پایین‌ترین سهم مدیریت ملی کشور از آن کهگیلویه و بویراحمد است.

پایین‌ترین سهم مدیریت ملی کشور متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلام‌محمد زارعی عصر سه‌شنبه در نشست افق توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد که به همت تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: قبل از 12 اسفند و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای، دشمن مدام از تهدید نظامی سخن به میان می‌آورد ولی اکنون دیگر زبان در کام گرفته و فهمیده که ملت در هر موقعیتی گوش به فرمان ولی امر خود است.

* مهم‌ترین دستاورد انتخابات در نشست استانبول مشاهده شد

منتخب مردم بویراحمد و دنا در مجلس نهم شورای اسلامی بیان کرد: مهم‌ترین دستاورد این انتخابات را در نشست ترکیه مشاهده کردیم که دیگر دشمن نتوانست از مواضع باج‌خواهی با این ملت سخن بگوید.

زارعی در ادامه سرمایه انسانی را مهم‌ترین منبع و ذخیره برای توسعه کشور و این استان دانست و بیان کرد: هرگونه تحول در کشور از مسیر دانشگاه خواهد بود و امروزه بهترین سرمایه انسانی ما در همین مراکز آموزش عالی است.

وی گفت: از بحث توسعه در ادبیات سیاسی و مدیریتی بسیار می‌شنویم که باید تعریف جامع و کاملی از آن داشته باشیم.

* صحبت از محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد شرم‌آور است

این منتخب مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه‌نیافتگی یک بحث است و محرومیت مبحثی دیگر تصریح کرد: هنگامی که از محرومیت در این استان سخن به میان می‌آید، عرق شرم بر پیشانی‌ها می‌نشیند و امروز حق نداریم از محرومیت سخن به میان آوریم چراکه این واژه در شأن این استان و مردم والامنش آن نیست.

وی با بیان اینکه در ادبیات سیاسی و مدیریتی کمتر در کشور واژه محرومیت را شنیده‌ایم، تاکید کرد: هنوز برای هر عقل سلیمی مشخص نشده که چرا با وجود داشتن این همه ظرفیت و داشته‌های خدادادی و سرمایه‌های انسانی دوباره از محروم بودن سخن می‌گوییم.

* اگر محرومیتی در کهگیلویه و بویراحمد باشد، عارضی است

وی با برشمردن انواع محرومیت‌ها گفت: دو نوع محرومیت ذاتی و عارضی داریم و هرچند که من نیز واژه محرومیت را خیانت به استان می‌دانم ولی اگر محرومیتی هم باشد عارضی است چراکه ما ذاتا استان ثروتمندی هستیم.

وی با بیان اینکه در تولید سرانه ملی استان نخست کشور هستیم و اصفهان و تهران پشت سر ما قرار دارند، بیان کرد: ولی از نظر توسعه در ردیف آخرین استان‌های کشور قرار داریم که جای تاسف دارد.

* 2.5 برابر از ایلام توسعه نیافته‌تر هستیم

منتخب بویراحمد و دنا در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان آماری دیگر از توسعه نیافتگی این استان گفت: نه تنها در توسعه یافتگی استان آخر کشور هستیم بلکه استان ماقبل آخر که ایلام باشد 2.5 برابر از ما توسعه‌ یافته‌تر است.

زارعی با بیان اینکه امروزه 8 میلیارد متر مکعب آب کشور را تحویل می‌دهیم، تصریح کرد: متاسفانه سهم ما از تخصیص منابع آب کشور 190 میلیون متر مکعب بوده و بیش از این نمی‌توانیم از آب که 10 درصد آن را خودمان در کشور تامین می‌کنیم، استفاده کنیم.

* کهگیلویه و بویراحمد برای پیشرفت به کانون ویژه اقتصادی نیاز دارد

وی با بیان اینکه در مدیریت ملی کشور کمترین سهم از آن کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: اگر بتوانیم در این زمینه گام مثبتی برداریم دیگر مجبور به چانه‌زنی برای گرفتن حق خود در کشور نیستیم.

زارعی با ذکر این مطلب که در همه استان‌های کشور کانون‌های ویژه اقتصادی وجود دارد و تنها کهگیلویه و بویراحمد از این موضوع بی‌نصیب است، اظهار کرد: باید جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در استان داشته باشیم و تا هنگامی که نتوانیم شرایط را برای ورود سرمایه‌گذار فراهم کنیم همین آش و همین کاسه را در عمران و توسعه و اقتصاد داریم.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول