اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

زکات یک فریضه و انگیزه مهم دینی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: زکات یک انگیزه مهم دینی است که بعد از نماز این فریضه دینی مهم‌ترین فریضه توصیه شده است و در قرآن مجید آیات فراوانی داریم که کلمه زکات در آن آمده است.

زکات یک فریضه و انگیزه مهم دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، آیت‌الله حسن عالمی در جمع عاملان و زکات دهندگان شهرستان‌های جنوبی کرمان اظهار داشت: نماز برای مردم یک برنامه روزمره است و یک برنامه همیشگی محسوب می‌شود.

وی افزود: زکات یک انگیزه مهم دینی است که بعد از نماز این فریضه دینی مهم‌ترین فریضه توصیه شده است و در قرآن مجید آیات فراوانی داریم که کلمه زکات در آن آمده است.

عالمی بیان داشت: آیاتی که در قرآن کریم به موضوع زکات پرداخته‌اند مفاهیم بلندی دارند که خدا در سوره مائده می‌فرماید، «من با شما هستم اگر شما نمازگزار و ادا کننده زکات باشید و به خدا قرض و وام دهید» و معنی قرض به خدا این نیست که خدا محتاج به قرض و وام گرفتن است بلکه اهمیت زکات به این اندازه است که به خداوند عالم قرض و وام حسنه داده‌ایم.

وی گفت: انسانی که این گونه رفتار کند خداوند عالم گناهانش را می‌بخشد و آمرزیده می‌شود.

عالمی عنوان کرد: خداوند در سوره توبه زکات را بارزترین نمونه صدقه برشمرده است و می‌فرماید «زکات سبب پاکیزه شدن و تطهیر است و وقتی از مردم زکات می‌گیرید قدردانی کنید که سبب خشنودی خداوند است».

وی گفت: وقتی کشاورزی بر روی زمین دانه‌ای می‌کارد و از آن محصول برداشت می‌کند و از محصول خود زکاتش را به مستمندان و مسکین می‌رساند سبب خوشحالی آن فرد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: امروز در کشور اسلامی به برکت وجود رهبری و جمهوری اسلامی مردم ما نیز باید به این شکرانه قدر رحمت الهی را بدانند و از مال خویش برای رفع محرومیت‌ها زکات بدهند.

وی گفت: در این منطقه محروم و با توجه به خشکسالی‌های اخیر بر طبق گزارش و آمار مسئولان شهرستان قلعه‌گنج رتبه اول پرداخت زکات در بین پنج شهرستان جنوبی را دارد و این مایه دلگرمی برای خدمت بیشتر به مردم این منطقه است.

عالمی تصریح کرد: هیچ انسانی به دام و بلایی گرفتار نمی‌شود مگر آنکه حقی را ضایع کرده باشد و زکات سبب ازدیاد مال و برکت ثروت می‌شود و این تصور غلطی است که با ادای زکات فرد دچار کسر و کمبود می‌شود.

وی به مصرف زکات اشاره کرد و افزود: زکات در هر جایی که جمع‌آوری می‌شود باید در همان منطقه صرف و هزینه شود و این کار سبب رونق و پیشرفت منطقه و شادی فقرا و مستمندان می‌شود.

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول