اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی:

بیماران نیازمند رایگان درمان می‌شوند/ اعمال جراحی برای بیماران نیازمند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی از شناسایی و درمان رایگان بیماران نیازمند استان توسط این مجموعه خبر داد.

بیماران نیازمند رایگان درمان می‌شوند/ اعمال جراحی برای بیماران نیازمند

محمدرضا فخر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی در سال 91 اظهار داشت: مهم‌ترین طرح در حال اجرا بیمارستان ثابت با عنوان شهدای بهداشت و درمان استان است که با همکاری مراکز بهداشتی و پزشکان خانواده و اکیپ‌های رایگان بسیج جامعه پزشکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح بیماران نیازمند شناسایی و برای درمان تخصصی به بیمارستان‌های بیرجند معرفی می‌شوند.

* شناسایی 150 بیمار برای دریافت درمان تخصصی

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بیمارستان‌های مرکز استان اعضای کانون بسیج جامعه پزشکی همان بیمارستان، درمان‌های تخصصی را به صورت رایگان انجام می‌دهند، گفت: بیمار بعد از درمان نیز به صورت رایگان به محل زندگی‌اش که اغلب روستاها است انتقال می‌یابد.

فخر با بیان اینکه شناسایی بیماران نیازمند درمان تخصصی در روستاها از بهمن‌ماه سال 90 از روستای زیدر سربیشه آغاز شد، اضافه کرد: هدف اصلی محرومیت‌زدایی و خدمت به جامعه محروم استان است.

وی افزود: تاکنون 150 بیمار در بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند تشکیل پرونده در همین راستا داده‌اند که حتی جراحی‌های تخصصی نیز برای تعدادی از بیمارستان به صورت رایگان داشته‌ایم.

* انجام رایگان ام آر آی و سی تی اسکن

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی از انجام آزمایشات، سونوگرافی، ام آر آی و سی تی اسکن به صورت رایگان برای بیماران نیازمند شناسایی شده خبر داد و گفت: اغلب بیماران نیازمند درمان تخصصی داخلی، زنان و چشم بودند.

فخر از تداوم این طرح در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: در سه ماهه اول امسال هم بیماران زیادی شناسایی شدند و در ردیف درمان قرار گرفتند.

وی تنها مشکل در اجرای این طرح که از سوی بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی به صورت صد درصد رایگان انجام می‌شود را اسکان و ایاب و ذهاب بیماران خواند و یادآور شد: مشکل اعتباری در این راستا نداریم و مشکلات موجود نیز در حال تدبیر است.

* استقرار بیمارستان صحرایی در سال جاری

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی از استقرار بیمارستان صحرایی در سال جاری در یکی از نقاط محروم استان خبر داد و گفت: اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی به روستاها، برنامه‌های فرهنگی و معنوی برای اعضا و برپایی راهیان نور دریایی برای اعضا بخشی از برنامه‌های اجرا شده و در حال اجرای این مجموعه در سال جاری است.

فخر از بیمارستان‌های ولی عصر(عج)، امام رضا(ع) و ارتش بیرجند و موسسه خیریه امام علی(ع) شهر ری در زمینه همکاری با بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی قدردانی کرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول