اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

تأمین نیاز صنایع بلخ افغانستان توسط خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی از آمادگی کامل این استان در راستای تأمین تمام نیازهای صنعتی ولایت بلخ کشور افغانستان خبر داد.

تأمین نیاز صنایع بلخ افغانستان توسط خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در دیدار با والی بلخ کشور افغانستان که در دفتر استاندار خراسان‌رضوی برگزار شد، با بیان اینکه ایران و افغانستان از اشتراکات زیادی برخوردار هستند، اظهار داشت: این دو کشور همسایه دارای نقاط فرهنگی، سیاسی چون دین، فرهنگ، زبان و مرز مشترک هستند و هر دو کشور قطعه‌ای بزرگ از پازل جهان اسلام محسوب می‌شوند.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: ملت ایران و افغانستان هر دو در این چند دهه هدف استکبار جهانی و نظام سلطه قرار گرفتیم ولی در عین حال ایستادگی کرده و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کردیم.

وی با بیان اینکه بالاترین وجه مشترک ایران و افغانستان مسلمان بودن مردم دو کشور است، خاطرنشان کرد: این اشتراکات می‌تواند سبب توسعه و تعمیق روابط بین دو کشور شود که در این راستا باید از این فرصت‌های ارزشمند به خوبی استفاده کرد.

وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که اراده رهبران دو کشور بر توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها در تمام بخش‌ها است، اظهار داشت: با توجه به اینکه منابع و ظرفیت‌های بسیار فراوانی در اختیار 2 کشور است اراده رهبران و دولت 2 کشور ایران و افغانستان بر توسعه همه‌جانبه به ویژه در بخش اقتصادی است.

صلاحی ادامه داد: امروز شاهدیم که مهم‌ترین منابع نفت و گاز و بسیاری از معادن دنیا در اختیار مسلمانان قرار دارد، به عنوان مثال کشور ایران به لحاظ نفت چهارمین تولیدکننده و به لحاظ دارندگی گاز رتبه دوم را در دنیا دارد.

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی در جوار بارگاه رضوی فرمودند، ایران تا 90 سال آینده نفت دارد.

مقام عالی دولت در استان در ادامه از آمادگی کامل خراسان‌رضوی در راستای تأمین تمام نیازهای صنعتی ولایت بلخ کشور افغانستان خبر داد و تصریح کرد: خراسان‌رضوی این آمادگی را دارد و در مقابل می‌تواند گوشت، میوه و خشکبار مازاد آنها را خریداری کند.

وی در خاتمه در زمینه توسعه همکاری‌ها دانشگاهی چون تبادل اساتید و تبادل موضوعات علمی اعلام آمادگی کرد و گفت: توسعه این گونه همکاری‌ها و هم‌چنین صدور خدمات فنی و مهندسی به ولایت بلخ، در روند توسعه این ولایت بسیار موثر است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول