اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت استان بوشهر:

موانع پرداخت تسهیلات بانک‌ها در سال تولید ملی کاهش یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال تولید ملی که توسعه تولید و مصرف کالاهای تولید داخل با جدیت در دستور کار قرار گرفته نیازمند رفع موانع پرداخت تسهیلات توسط بانک‎ها به واحدهای تولیدی هستیم.

موانع پرداخت تسهیلات بانک‌ها در سال تولید ملی کاهش یابد

اسماعیل مرحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی استان است و اگر بخواهیم توسعه تولید کالای با کیفیت داشته باشیم باید مشکلات و موانعی که بانک‎ها برای پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش به واحدهای مشکل‎دار و آسیب‎پذیر دارند برطرف شود.

وی تصریح کرد: این امر باید با اولویت در کارگروه‎های اشتغال و سرمایه‎گذاری و برنامه‎ریزی استان با جدیت پیگیری شود.

مرحمتی افزود: همچنین برای تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، سرمایه‏گذاری، بهره‎وری، ارتقای تولید داخلی و فرهنگ‎سازی با تاکید بر مصرف تولیدات داخلی در دستور کار است.

وی اضافه کرد: تولید داخلی جای کار زیادی دارد و بهبود فضای کسب و کار با هدف تنظیم بازار باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر مدیریت واردات یادآور شد: نمی‎توانیم بگوییم هیچ وارداتی نداریم اما باید کالاهایی که وارد کشور می‎شوند به خوبی مدیریت شوند.

مرحمتی بیان کرد: امسال 24 میلیارد دلار برای واردات 20 قلم کالا در کشور اختصاص یافته که این واردات در راستای تنظیم و کنترل بازار و بر اساس نیازهای جامعه و مردم است.

وی خاطر نشان کرد: گرانی و گرانفروشی دو مقوله جدا از هم هستند و برای کنترل این دو مورد نظارت و بازرسی در بازار باید در تمام طول سال تداوم و استمرار داشته باشد.

مرحمتی افزود: توسعه بازار داخلی و مقابله با گرانفروشی با جدیت در دستور کار است و به دنبال برنامه‎های مؤثر در راستای تنظیم بازار هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در نوروز امسال 2 هزار و 135 تن انواع کالای اساسی در راستای تنظیم بازار در استان بوشهر توزیع شد.

وی اظهار داشت: همچنین به 953 پرونده تخلف به ارزش 194 میلیون تومان در سطح استان رسیدگی شد که با همه کمبودها با مشارکت مردم توانستیم اقدامات خوبی در راستای تنظیم بازار داشته باشیم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول