اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

فعالیت 50 درصد جمعیت خراسان‌جنوبی در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: 50 درصد جمعیت استان در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

فعالیت 50 درصد جمعیت خراسان‌جنوبی در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان،‌ غلامرضا هادربادی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی درمیان اظهار داشت: کشاورزی محور اصلی توسعه و مهم‌ترین قطب اقتصادی استان خراسان‌جنوبی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: بیش از 20 درصد ارزش افزوده و 30 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی محقق شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی ‌با بیان اینکه بخش کشاورزی ضامن سلامت جامعه است، گفت: شهرستان درمیان مقام سوم استان را در بخش زرشک و عناب و دوم استان را در زمینه تولید مرغ گوشتی دارا است.

هادربادی با اشاره به اشتغال 90 درصدی جمعیت درمیان در بخش کشاورزی تصریح کرد: مجموع اعتبارات شهرستان در سال گذشته 2.5 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 89 سه برابر شده است.

وی میزان اعتبارات استان در بخش کشاورزی را 230 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تغذیه صحیح باغات بهترین روش مبارزه با آفات کشاورزی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از تشکیل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی زنان در درمیان و سرایان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: با تشکیل این صندوق 70 عنوان فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی این شهرستان مرزی ایجاد می‌شود.

هادربادی ‌تشکیل صندوق‌های خرد زنان روستایی را یکی از عوامل توسعه دانست و ادامه داد: موجودی صندوق استان در حال حاضر 4.5 میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال جاری به 7.5 میلیارد افزایش یابد.

وی متوسط پیشرفت فیزیکی طرح‌‌های کشاورزی استان را 50 درصد اعلام کرد و ابراز داشت: میزان تولید محصولات کشاورزی در سال گذشته از 110 میلیون تن گذشت و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال زارعی جاری به 118 میلیون تن افزایش یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی میزان آب جمع شده در پشت سد رزه را 2 میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان 100 هزار لیتر در سال به مدیریت جهادکشاورزی درمیان اختصاص یافته است.

فرماندار درمیان نیز گفت: تاکنون 70 میلیون تومان در مجتمع گلخانه شهرستان هزینه شده است.

رجبعلی براتی عدم همکاری کشاورزان در گذر از کشت سنتی به کشت صنعتی، خورده مالکی بودن اراضی کشاورزی، کاهش منابع آبی و افزایش سن بهره‌برداران را از مهم‌ترین مشکلات بخش کشاورزی درمیان برشمرد.

وی خواستار تسریع در بهره‌برداری از مجتمع گلخانه‌ای و مجتمع دامپروری شهرستان شد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول