اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل ارشاد کرمان صورت گرفت

افتتاح نگارخانه باغ‌سنگی و نمایشگاه کتاب سیرجان

خبرگزاری فارس: نگارخانه باغ‌سنگی، کتابخانه تخصصی هنر و نمایشگاه کتاب در سیرجان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و مسئولان محلی افتتاح شدند.

افتتاح نگارخانه باغ‌سنگی و نمایشگاه کتاب سیرجان

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز نگارخانه باغ‌سنگی، کتابخانه تخصصی هنر و نمایشگاه کتاب در سیرجان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی سیرجان افتتاح شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در مراسم آغاز به کار نگارخانه و کتابخانه تخصصی سیرجان در جمع اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان اظهار داشت: رویکرد دولت های نهم و دهم در زمینه فرهنگ، رویکرد منحصری است.

احمد سعیدی افزود: معتقدیم در دولت دهم بیشترین توجه به حوزه فرهنگ رقم خورده است و تلاش‌های مستمر و گسترده‌ای در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی صورت گرفته است.

وی بیان داشت: این توجه و تمرکز مرهون نوع نگاه شخص رئیس دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم بوده که تغییرات مثبت بسیاری در زمینه زیرساخت‌های فرهنگ و هنر به وجود آمده است که درآینده شاهد تأثیر مثبت این فعالیت‌ها در فرایند تولید آثار هنری فاخر مبتنی بر ارزش‌های دینی در سطح کشور و استان کرمان هستیم.

سعیدی تصریح کرد: هم اکنون در 20 شهرستان از 23 شهرستان استان کرمان مجتمع‌های فرهنگی هنری ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده و یا در حال ساخت است و با پایان این پروژه‌ها زیرساخت‌های قابل توجهی در شهرستان‌های استان ایجاد می‌شود.

این مسئول فرهنگی با اشاره به ساخت تالار بزرگ کرمان ابراز داشت: این تالار که قرار بود در یک گذر زمانی هفت ساله ساخته شود، هم‌اکنون و با تأمین اعتبارات لازم با تمام توان در حال ساخت است و روند عملیات اجرایی آن به شکلی است که انتظار داریم کار ساخت آن در ماه‌های پایانی سال جاری به پایان رسد.

سعیدی گفت: برای ساخت این تالار اعتباری معادل 2.5 میلیارد تومان در سال گذشته و 9.5 میلیارد تومان در سال جاری و در قالب پروژه‌های "مهر ماندگار" اختصاص یافته است که با تکمیل این تالار، کرمان می‌تواند میزبان همایش‌ها و مراسم بین‌المللی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در سیرجان عنوان کرد: این نمایشگاه در روزهایی که توجه اهالی فرهنگ و هنر معطوف به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، برگزار می‌شود و پاسخگوی علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی است که نمی توانند از نمایشگاه کتاب تهران استفاده کنند.

سعیدی افزود: نمایشگاه کتاب سیرجان با بیش از 6 هزار عنوان کتاب یکی از متنوع‌ترین نمایشگاه‌های شهرستانی در زمینه عرضه کتاب در استان کرمان است.

وی افزود: تخفیف 20 تا 40 درصدی و همچنین عرضه بیش از 100 هزار جلد کتاب شرایط مناسبی برای اهالی فرهنگ و هنر، نویسندگان و پژوهشگران و سایر علاقمندان فراهم آورده است.

سعیدی گفت: کتابخانه تخصصی هنر نیز که امروز افتتاح و در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر سیرجان قرار گرفت، بعد از کتابخانه تخصصی شهر کرمان دومین کتابخانه تخصصی هنر در استان است و در این زمینه نیز بخشی از مطالبات پاسخ داده شده است.

وی به نامگذاری سال جدید اشاره و تصریح کرد: آن چه که در نامگذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری مشهود است، توجه به فرآیند اقتصادی، کارآفرینی، پویایی و بالندگی در زمینه اقتصاد است و توجه به تولیدات ملی، حمایت از بنگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی داخل کشور و سرمایه‌گذاری در رسیدن به استقلال از نکات مهمی است که در نامگذاری این سال وجود دارد.

سعیدی ابراز داشت: نگرش‌ها و باورهای غلطی طی سال‌ها و بیشتر به صورت عمدی به ذهن مصرف‌کننده ایرانی القا شده است، این تفکرات به سمتی است که استفاده از کالای داخلی را کاهش و گرایش به استفاده از کالای خارجی را بیشتر می‌کند و این امر لطمات زیادی به چرخه اقتصادی و کار و تولید کشور وارد کرده است.

وی ابراز داشت: تغییر این نگرش‌ها چند وجهی است از سویی تولیدکنندگان با توجه به کیفیت کالای تولید می‌توانند، اعتماد مصرف‌کننده را جلب کنند و از سویی مصرف‌کنندگان با خرید و استفاده از کالاهای ساخت داخل کشور می‌توانند، موجب رونق بازار کار، اشتغالزایی، رفع بیکاری، شکوفایی اقتصادی و رسیدن به مرزهای استقلال را فراهم کنند 

سعیدی عنوان کرد: طی بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران مسیر پیشرفت و تعالی را طی کرده است و تردیدی نیست که اعظم عزتمندی ما در سایه‌سار شاخصی به نام ولایت و رهبری است که با تدبیر و هدایتگری امام راحل و سپس مقام معظم رهبری صورت گرفت و تبعیت و بصیرت امت هم در این مسیر مؤثر بوده است.

وی گفت: شعار اول انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و با این شعار محوری انقلاب به پیروزی رسید و بالنده شد و با رها شدن از قید و بند ستمگران و وابستگان به قدرت‌های استکباری، آزادی رقم خورد و جمهوری اسلامی نیز در سال 58 و با رأی قاطع ملت شکل گرفت.

سعیدی ابراز داشت: استقلال به چند حرکت محدود نیست و وجوه بسیاری را شامل می‌شود، استقلال به این معنی است که وابستگی ما به بیگانگان قطع شود و وابستگی با تعامل و مراوده متفاوت است و باید وضعیت به گونه‌ای باشد که در هیچ مقطع زمانی به خاطر قطع رابطه با هر کشوری و به هر دلیلی، دچار مشکل و چالش نشویم.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس عنوان کرد: دفاع مقدس، تحریم‌ها و سایر دشمنی‌ها سبب پیشرفت سریع‌تر کشور شد و هم اکنون در بعد امنیتی هیچ کمبودی نداریم و در حوزه امنیتی به واسطه جانبازی و مجاهدت و ایثارگری رزمندگان طی هشت سال دفاع مقدس مقتدرانه روی پای خودمان ایستادیم و افتخار می‌کنیم که جمهوری اسلامی امن‌ترین کشور دنیا است و آرامش و امنیتی که بر ما حاکم است در هیچ جای عالم نیست.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول