اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین هفته فرهنگی

طرح نهضت قرآنی در دانشگاه چمران اهواز افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز از افتتاح طرح نهضت قرآنی در دومین هفته فرهنگی این دانشگاه خبر داد.

طرح نهضت قرآنی در دانشگاه چمران اهواز افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز علیرضا مخبردزفولی ظهر امروز در نشست خبری برگزاری دومین هفته فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دومین هفته فرهنگی این دانشگاه برای نخستین بار در کشور در سطح دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

به گفته وی، در سال گذشته 64 برنامه و امسال حدود 70 عنوان برنامه در دومین هفته فرهنگی دانشگاه چمران اجرا می‌شود.

وی در تشریح برنامه‌های این هفته با بیان اینکه «طرح نهضت قرآنی» در دومین هفته فرهنگی افتتاح می‌شود، اظهار کرد: در این طرح قاریان برجسته کشور حضور می‌یابند و علاوه بر قرائت قرآن، حلقه‌های آموزش و روخوانی قرآن نیز تشکیل می‌شود.

مخبردزفولی افزود: طرح‌های «فرهنگ و اندیشه» و «مسیر مطهر» در راستای تعمیق باورهای دینی در دانشگاه پیش از این طرح اجرا شده و «طرح وصال» از مباحث مهدویت نیز در همین راستا در هفته فرهنگی به اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس برای نخستین بار در دانشگاه‌های کشور «طرح آئین جوانمردی» اجرا شده که اختتامیه آن در هفته فرهنگی برگزار می‌شود. در این طرح عملیات‌های دفاع مقدس توسط راویان حرفه‌ای دفاع مقدس بیان می‌شود، فیلم‌های دفاع مقدس و فضای اقتصادی اجتماعی آن زمان نیز ارائه می‌شود و اعضای خانواده شهدا در این مجالس حضور می‌یابند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای ترویج کتابخوانی در سال گذشته 14 نمایشگاه کتاب در دانشگاه شهید چمران با تخفیف 40 درصد برگزار شد، گفت: راه‌اندازی کتابخانه تخصصی با 7 هزار جلد کتاب فرهنگی نیز برای نخستین بار در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده است.

وی نمایشگاه دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجویی در کتابخانه این دانشگاه، برگزاری کلاس‌های مشاوره دانشجویی به صورت جداگانه برای دختران و پسران در بخش‌های روانشناسی، پزشکی، احکام شرعی و انتظامی، ارائه برنامه‌های فرهنگی و مسابقات در خوابگاه‌های دانشجویی و مسابقه کتابخوانی را از دیگر برنامه‌های دومین هفته فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد.

دومین هفته فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز 16 تا 20 اردیبهشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول