اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

احداث زیرگذرهای شهری امری ضروری برای کاهش آلودگی هواست

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی بر ضرورت توسعه کمربندی‌ها و زیرگذرهای شهری به عنوان اصلی مهم در کاهش آلودگی هوای شهر اراک تاکید کرد.

احداث زیرگذرهای شهری امری ضروری برای کاهش آلودگی هواست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک اظهار داشت: کاهش آلودگی هوای شهر اراک باید به عنوان مهم‌ترین کار در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد چرا که کوچک‌ترین تعللی در این مهم پذیرفتنی نیست.

وی تصریح کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک در هیئت دولت مورد تصویب قرار گرفته است که در این راستا مسئولان وظایف متعددی بر عهده دارند.

استاندار مرکزی احداث هفت زیرگذر، توسعه فضای سبز، جمع‌آوری لوله‌های خطوط انتقال نفت و بنزین، استفاده از سوخت‌‌های گازی به جای سوخت‌های فسیلی، خارج کردن صنایع آلاینده، توجه به حمل و نقل عمومی و جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده را بخشی از برنامه‌های این طرح برای کاهش آلودگی هوای شهر عنوان کرد.

شعبانی‌فرد خاطر نشان ساخت: اجرای دقیق این طرح نیازمند اعتبارات مناسب است که در سال گذشته 300 میلیارد ریال اعتبار از محل طرح کاهش آلودگی هوا به اراک اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در سال جاری این طرح با تزریق 330 میلیارد ریال به اداره کل راه و شهرسازی به منظور تعریض، ایجاد فضای سبز، روشنایی و لبه‌گذاری جداول و معابر و 40 میلیارد ریال به شهرداری برای اجرای طرح‌های درون شهری دنبال خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز گفت: بیش از 50 درصد از آلودگی‌های هوای شهر به دلیل ریزگردهای عربی است که فعالیت واحدهای صنعتی نیز بر این میزان می‌افزاید.

امیر انصاری افزود: 2 هزار و 700 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان فعالیت دارند که 195 واحد به عنوان واحدهای آلاینده شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول