اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان مشگین‌شهر:

600 معتاد خودمعرف در مشگین‌شهر تحت معالجه هستند

خبرگزاری فارس: دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مشگین‌شهر گفت: هم اکنون نزدیک به 600 معتاد خود معرف در مرکز درمانی شهرستان مشگین‌شهر تحت معالجه کامل هستند.

600 معتاد خودمعرف در مشگین‌شهر تحت معالجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسدالله بهزاد در جلسه کمیته قضایی و انتظامی مبارزه با موادمخدر مشگین‌شهر اظهار داشت: به دنبال این اقدام مناسب سعی داریم مرکز بازپروری معتادان را نیز در این منطقه فعال کنیم تا بخشی از دغدغه‌های خانواده‌ها و اقشار دیگر با اعتیاد در جامعه برطرف شود.

وی از اعتیاد به عنوان بلای نشاط و شور اجتماعی یاد کرد و افزود: دشمنان ما برای از بین بردن شور و نشاط جوانان و حضور فعالانه آنها در عرصه‌های اجتماعی حیله‌های مختلفی به کار گرفته‌اند که یکی از اصلی‌ترین این برنامه‌های انحرافی سوق دادن جوانان به سمت اعتیاد است.

این مسئول مراقبت و هوشیاری خانواده‌ها را در این زمینه بسیار بااهمیت خواند و گفت: هر اقدام غفلت‌انگیز در این حوزه بسیار مخرب‌زا خواهد بود و عرصه اجتماعی را نیز به جولانگاه آلودگی‌های متعدد تبدیل می‌کند.

بهزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مشگین‌شهر در کشفیات مواد مخدر رتبه اول استان اردبیل را کسب کرده است تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 36 کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف و 90 قاچاقچی دستگیر شدند.

وی از تشدید برخورد با قاچاقچیان موادمخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای دستورالعمل جدید علاوه بر مجازات‌های پیش‌بینی شده در قانون تمام اموال منقول و غیرمنقول قاچاقچیان به نفع دولت مصادره خواهد شد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مشگین‌شهر با اظهار نگرانی از کاهش سن اعتیاد و گرایش معتادان به استفاده از مواد مخدر صنعتی خواستار اهتمام همگانی در برخورد با این پدیده شوم اجتماعی شد.

بهزاد با بیان اینکه هم اکنون استان اردبیل از معدود مناطق کشور است که فاقد اردوگاه بازپروری معتادان است بر لزوم حل این مشکل تاکید کرد.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون 600 معتاد خودمعرف در این شهرستان تحت درمان و مداوای کامل قرار دارند بیان داشت: اداره بهزیستی مشگین‌شهر نیز به معتادان خود معرف یک میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مشگین‌شهر در پایان سخنان خود رسانه‌های عمومی را به فرهنگ‌سازی در مورد عواقب این مواد خانمانسوز سفارش کرد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول