اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

آغاز طرح همیار واکسن دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سیستان‌و بلوچستان گفت: طرح همیار واکسن دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای نخستین بار در کشور آغاز شد

آغاز طرح همیار واکسن دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مهدی طباطبایی اظهار داشت: اجرای صحیح برنامه واکسیناسیون کشوری به عنوان یکی از راهبردهایی ارتقا سلامت در جامعه جهانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود:  اهمیت اطلاع رسانی جامع و شفاف و ارتقای سطح آگاهی اقشار جامعه و بالا بردن دانش خانواده‌ها در این زمینه از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

طباطبایی ادامه داد: همیاران واکسن، همان دانش‌آموزان مقطع راهنمایی پسرانه و دخترانه هستند که با تکیه بر توانایی‌ها و استعدادهای آنان و بر اساس آموزش‌های فراگرفته تلاش می‌شود آنها پل ارتباطی منتقل کننده پیام‌ها و نکات مرتبط با واکسیناسیون بین دانشگاه علوم پزشکی (آموزش دهنده) و خانواده‌ها باشند.

وی افزود: این طرح به همت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و اداره کل آموزش و پرورش پس از آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در سطح استان انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه اهداف کلی این طرح را انتقال آموزش‌ها به محیط خانواده و خویشاوندان، افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها در زمینه واکسیناسیون، جلب مشارکت مردمی برای پوشش واکسیناسیون، تشخیص واکسیناسیون ناقص و ارتقا همکاری‌های بین بخشی دانشگاه و آموزش پرورش عنوان کرد.

وی گفت: واگذاری مسئولیت و شرکت دادن نوجوانان در امور مختلف باعث تسهیل رشد اجتماعی آنان خواهد شد و این مشارکت‌ها زمینه ورود نوجوانان به جامعه خواهد بود.

طباطبایی تصریح کرد: این طرح با همکاری و آموزش متقابل کارشناسان بیماری‌ها، مدارس و مشارکت مردمی در سطح مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، پایگاه‌های بهداشتی و مربیان بهداشتی در سطح مدارس راهنمایی دخترانه و پسرانه استان در مدت زمان نامحدودو به صورت پایلوت در دو مدرسه راهنمایی دخترانه عصمت و پسرانه امام حسین در شهر زاهدان قابل اجرا بوده و دانش‌آموزان در حال فراگرفتن آموزش‌های بهداشتی لازم هستند.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول