اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی:

کلاهبردار حرفه‌ای در ارومیه دستگیر شد‌.

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: کلاهبردار حرفه‌ای که ماهرانه اقدام به فروش منازل مسکونی افراد غیر به مردم داشت در ارومیه دستگیر شد.‌

کلاهبردار حرفه‌ای در ارومیه دستگیر شد‌.

رسول النقی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کلاهبردار حرفه‌ای که به صورت ماهرانه اقدام به فروش منازل مسکونی افراد غیر به مردم می‌کرد با تلاش پلیس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری در ارومیه دستگیر شد.

وی افزود: در خلال بررسی این موضوع معلوم شد متهم یک باب منزل مسکونی را در ارومیه که ارزشی بالغ بر 580 میلیون تومان داشت با یک باب آپارتمان مسکونی و یک قطعه زمین به ارزش 180 میلیون تومان معاوضه کرده و سپس آپارتمان مذکور را به فرد دیگری فروخته است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اختلاف قیمت منزل و آپارتمان معاوضه شده و فروش سریع آن مأموران پلیس اسناد مالکیت را از اداره ثبت استعلام و متوجه می‌شوند منزل مصادره‌ای بوده و فروشنده هیچ‌گونه مالکیتی نسبت به آن ندارد.

النقی‌پور با بیان اینکه خریدار و بنگاه‌دار از مالک نبودن فروشنده معامله اطلاعی نداشتند، گفت: با راهنمایی شاکیان پرونده و ردگیری چکی که متهم در حین معامله صادر کرده بود ضمانت‌کننده صاحب چک در نزد بانک شناسایی و پس از دستگیری به مقر پلیس آگاهی هدایت شد.

رئیس پلیس نیروی انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: مأموران در ارتباط با کشف سایر زوایای مجرمانه این پرونده همچنان تلاش می‌کنند.

وی همچنین هشدارهای پلیس در ارتباط با کلاهبرداری از طریق انتقال کارت به کارت را جدی عنوان کرد و گفت: اگر قرار است پولی از طریق کارت عابر بانک به حساب شما منتقل شود لازم نیست به بخش انتقال وجه وارد شوید، اصرار طرف مقابل در این رابطه نشانه کلاهبرداری است.

النقی‌پور ادامه داد: زبان انگلیسی دستگاه خودپرداز ویژه افراد غیرآشنا با زبان فارسی است، افرادی که به بهانه‌های مختلف شما را به استفاده از این بخش راهنمایی کنند کلاهبردار هستند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی با بیان اینکه برای اطمینان از واریز شدن پول به کارت، تنها به درخواست موجودی دستگاه عابر بانک مراجعه کنید، اظهار داشت: در زمان ورود به دستگاه عابر بانک به منظور بررسی موجودی یا برداشت پول، با هیچ کس به وسیله تلفن همراه یا هر وسیله ارتباطی دیگر تماس نداشته باشید.

انتهای پیام/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول