اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

شهر جرجان و دیوار دفاعی گرگان کاندیدای ثبت جهانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: شهر جرجان و دیوار دفاعی گرگان کاندیدای ثبت جهانی است که در راستای افزایش اقامت صورت می‌گیرد.

شهر جرجان و دیوار دفاعی گرگان کاندیدای ثبت جهانی است

قربان عباسی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: برج قابوس‎ بن‎ وشمگیر گنبدکاووس که در حال ثبت جهانی است تاثیر خود را حتی در خارج از مرزها گذاشته و می‎تواند گردشگری را به سمت گلستان سرازیر کند.

وی به برنامه‎های عملیاتی اداره کل میراث فرهنگی گلستان در حوزه معاونت و معاونت حفظ و احیاء اشاره و عنوان کرد: انجام مطالعات مرمت و احیای 16 بنای تاریخی ویژه در استان با برآورد اعتبار 79 هزار و 600 میلیون ریال طبق محاسبات انجام شده توسط کارشناسان مرمت بناهای تاریخی صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: در حوزه معاونت سرمایه‎گذاری و طرح‎ها انجام مطالعات و ساماندهی برای تکمیل زیرساخت‎های بخش گردشگری، احداث و تکمیل کمپ‎های گردشگری در استان در نظر گرفته شده است.

عباسی اضافه کرد: 42 پروژه عمرانی با برآورد اعتبار 64 هزار و 850 میلیون ریال از محل اعتبارات استان و مبلغ 142 هزار و 350 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی با کمک و تلاش معاون برنامه‎ریزی استانداری در حال پیگیری هستیم که امید است اعتبارات ما در سال‎ جاری به دو برابر در سطح ملی برسد تا بتوانیم استان را از حالت فعلی نجات دهیم.

وی ابراز داشت: از دیگر اقداماتی که به دنبال اجرای آن هستیم پیگیری و انجام امور مربوط به انعقاد تفاهمنامه‎ها به شهرداری‎های استان برای ساخت مجتمع‎های تفریحی در مراکز شهرستان‎ها است و با توجه به اینکه کمبود جاذبه‎های گردشگری در استان احساس می‎شود در صددیم تا در این حوزه حرکت‎های خوبی انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان یادآور شد: پیگیری و لزوم امور مربوط به هماهنگی‎های لازم و انعقاد تفاهمنامه با اداره کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست برای ایجاد اقامتگاه‎های طبیعت‎گردی و اردوگاه‎های گردشگری از دیگر مسائلی است که پیگیری می‎شود.

عباسی در پایان متذکر شد: هنوز در بعضی تفرجگاه‎ها ورود این سازمان منع قانونی دارد که امیدواریم با همکاری منابع طبیعی و محیط زیست موانع موجود برطرف شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول