اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان خبر داد

رهاسازی 30 هزار قطعه بچه ماهی در نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهبندان از رهاسازی تعداد 30 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای دو منظوره پرورش ماهی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

رهاسازی 30 هزار قطعه بچه ماهی در نهبندان

محمد خیرخواه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: در سال جاری 30 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای دو منظوره سطح شهرستان رهاسازی شدند و پیش‌بینی می‌شود که تولید گوشت سفید به 25 تن در سال برسد که نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش خواهد یافت.

وی در ارتباط با استعداد بالقوه شهرستان به منظور پرورش ماهی تصریح کرد: برای استفاده بهینه از منابع آبی از سال گذشته ساخت و ایجاد استخرهای دو منظوره در سطح شهرستان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان ادامه داد: این مهم گامی موثر به منظور اشتغالزایی و افزایش سرانه مصرف ماهی خانوار این شهرستان است.

خیرخواه پیشنهاد کرد: ایجاد مجتمع‌های آبزی‌پروری در سوغات، کوهپایه سرکل و گرم تمام‌ده در سطحی حدود 5 هکتار ضروری است و این مهم با انجام زیرساخت‌های لازم برای توسعه آبزی‌‍پروری در این مناطق باید تحقق یابد.

وی افزود: نکته مهم و قابل تامل آن است که پرورش ماهی در این منابع به صورت دو منظوره بوده و هیچگونه مصرف آبی را به همراه ندارد و اساسا پرورش ماهی، یک روش برای بهره‌وری بیشتر از منابع آبی به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: از طرف دیگر پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب، میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می‌دهد که از نظر زیست محیطی نیز نکته‌ای قابل توجه است.

خیرخواه با بیان اینکه پرورش ماهی برای کشاورز سود اقتصادی به همراه داشته و می‌تواند بسیاری از هزینه‌های جانبی وی را جبران کند، اظهار داشت: تولید و ورود گوشت ماهی به عنوان غذای سالم در سبد غذایی خانوار روستایی و شهری مزیت مهم دیگر پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه مصرف سرانه آبزیان یکی از شاخص‌های مهم جهانی در توسعه کشورها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول