اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سی‌سخت:

آثار شهید مطهری مشمول کهنگی نمی‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سی‌سخت گفت: آثار ارزشمند شهید مطهری تا همیشه پاسخگوی مسائل عقیدتی، فرهنگی و فکری بشر خواهد بود و هیچگاه مشمول کهنگی نمی‌شود.

آثار شهید مطهری مشمول کهنگی نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی قاسم‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی‌ و سیاسی جمعه این هفته ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: مردم نباید فریب ظواهر و زیبایی دنیا را بخورند.

وی در این خصوص تصریح کرد: زیور و زیبایی‌های دنیوی فانی هستند و از رسیدن انسان به خوشبختی و سعادت جلوگیری می‌کنند.

امام‌جمعه سی‌سخت درباره سخن گفتن و آداب این خصوصیت انسان افزود: سخن ‌گفتن می‌تواند به انسان کمک کند تا به نیازهای خود برسد که باید از این نعمت و موهبت به درستی استفاده شود.

وی ضمن اشاره قرآن کریم به اهمیت سخن‌ گفتن صحیح عنوان کرد: سخن به حق و شایسته گفتن در زینت رفتار و زندگانی انسان تأثیرگذار است.

قاسم‌زاده یاد‌آور شد: سخن زیبا باید دارای سه‌ ویژگی باشد که عبارتند از سخنی که بر اساس علم و آگاهی باشد، سخنی که بجا گفته شود و سخنی که به اندازه گفته شود.

وی در این‌ خصوص بیان کرد: اگر در سخن گفتن اصول آن رعایت نشود موجب هرزه‌گویی انسان و در نتیجه موجب می‌شود که انسان به گناهانی همچون تهمت زدن و غیبت وادار شود.

خطیب جمعه سی‌سخت در خطبه دوم این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن روز بزرگداشت دو عالم بزرگ در این هفته اظهار کرد: شیخ صدوق و شیخ کلینی از بزرگان علمی و دینی ما هستند و پیامبر اکرم نیز وجود انسان‌های عارف و عالم دینی در هر منطقه را از برکات آنجا دانستند.

وی با اشاره به هفته معلم تصریح کرد: اولین معلم بشر ذات اقدس الهی است و اولین سوره نازل شده توسط پروردگار به اهمیت علم و قلم اشاره کرده است که این نشان از شأن بزرگ معلمی دارد.

قاسم‌زاده بیان داشت: بعد از خداوند برترین معلمین زندگانی پیامبران و ائمه بوده‌اند و بعد از آنها والدین انسان هستند.

وی درباره نقش معلمین در زندگانی بشر افزود: با توجه به اهمیت موضوع تعلیم و تربیت، معلمین ما باید شهید مطهری را بهترین و بزرگ‌ترین الگوی خود در این زمینه بدانند.

امام جمعه سی‌سخت گفت: شهید مطهری انسانی است که امروزه کتب این دانشمند همچنان پاسخگوی مسائل عقیدتی، فرهنگی و فکری بشر بوده و این آثار تا همیشه راهکاری بر حل مشکلات انسان‌هاست.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول