اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت صلاحدید راهپیمایی باشکوه در جمعه آینده

مردم تبریز مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان تجمع می‌کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز با هشدار به حرکات ضداسلامی دولت جمهوری آذربایجان گفت: سه‌شنبه 19 اردیبهشت مردم تبریز در محکومیت حرکات ضداسلامی دولت باکو مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان در این شهر تجمع اعتراض‌آمیز برگزار می‌کنند.

مردم تبریز مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان تجمع می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای این شهر، اظهار کرد: مردم تبریز در اعتراض به حرکت‌های ضداسلامی دولت آذربایجان روز سه‌شنبه تجمعی اعتراض‌آمیز در مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز برگزار خواهند کرد و اگر این امر مفید فایده واقع نشد جمعه آینده پس از نماز جمعه راهپیمایی برگزار خواهیم کرد تا این حرکت‌های ضد اسلامی در جمهوری آذربایجان پایان یابد.

انگشت جوهری هر ایرانی مهر بطلان به توطئه دشمنان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: انتخابات مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در جاهایی که به دور دوم کشیده شد در حال برگزاری است که تکمیل‌کننده حضور حماسی ملت در 12 اسفند است و انتظار می‌رود این بار نیز این شکوه پایداری مهر بطلان دیگری به توطئه‌های دشمنان باشد.

وی افزود: حضور پای صندوق‌های رای علاوه بر وظیفه ملی و میهنی بازتاب مهم جهانی دارد که از یک طرف چشم امیدهای ملت‌های آزاده و از طرف دیگر چشم طماع دشمن به این حماسه است تا ببیند ملت ایران این بار چه برگی بر کتاب زرین تاریخ سرافراز خود اضافه خواهد کرد.

خطیب جمعه تبریز اظهار کرد: پیروی از ولایت و حضور در صحنه‌های مختلف همواره هراس دشمن را در پی داشته است که همین پشتوانه مردمی، انقلاب و نظام را در برابر هر توطئه، هجوم، تحریم و فشاری بیمه کرده است.

آیت‌الله شبستری گفت: در هر انتخاباتی رقابت بین کاندیداها و هواداران شکل می‌گیرد که باید پس از برگزاری انتخابات به رفاقت تبدیل شده و یکپارچگی و وحدت را برای عمران و آبادانی کشور همچنین حل مشکلات مردم رقم بزند.

مسئولان مباحث تفرقه‌انگیر را به رسانه‌ها نکشند

وی افزود: تفرقه و جدایی سم مهلک است به خصوص در بین مسئولان که باید به جای کشاندن مباحث به رسانه و علنی کردن با مذاکره و نشست و مکاتبه آن را به شکلی اصولی حل و فصل کرده و نظام را دشمن شاد نکرد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جا دارد از تمام دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات که فضایی ایجاد کردند تا این حضور در شرایطی سالم، آرام و با امنیت برگزار شود تقدیر کرد و پس از اتمام انتخابات زمان آن می‌‌رسد که مزد حضور مردمی با برآورده شدن خواسته‌های به حق آنان و حل مشکلات پرداخت شود.

انقلاب بحرین وارد دور جدید خود شده است

وی در ادامه به بحث انقلاب بحرین اشاره کرد و افزود: انقلاب بحرین وارد دور جدید خود شده است که مردم این کشور در روز جهانی کارگر در اعتراض به اخراج کارگران معترض به سیاست‌های دولت آل‌خلفیه به خیابان‌ها آمده و خواستار بازگشت این عده به محل کارشان بودند که درگیری‌های خونین در این تظاهرات به وقوع پیوست و خون‌های زیادی را به زمین ریخت.

امام جمعه تبریز گفت: درگیری‌های خونین و ادامه انقلاب منجر به آن شده که دیده‌بان حقوق بشر برای بررسی آنچه در این کشور می‌گذرد و اصلاحاتی که دولت آل‌خلفیه از آن دم می‌زند به این کشور سفر کرده و ادعای  حاکمان آن را بی‌اساس دانسته و اعلام کرد دادگاه‌های این کشور ناعادلانه و دروغین است که صلاحیت لازم را ندارد.

وی افزود: در مصر ملت به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شوند و شورای نظامی حاکم که پیرو آمریکا و سیاست‌های غرب است درصدد بازگرداندن حکومت به مهره‌های مبارک است که مردم مقاومت در برابر آنان نشان می‌دهند که امیدبخش است.

آیت‌‌لله شبستری گفت: اگر مسلمانان غیور مصر و بحرین استقامت و هوشیاری لازم را نشان داده و ایستادگی کنند به قطع یقین پیروز خواهند شد چرا که وعده خداوند تخلف‌ناپدیر بوده و خون‌های پاک جوانان آنان به ثمر نشسته و حاکمان ظلم و جور را به خاک مذلت خواهند نشاند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول