اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان:

انتخابات تمام‎ مکانیزه تنها در 7 استان کشور برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان گفت: مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها در هفت حوزه انتخابیه کشور به صورت تمام‎ مکانیزه و الکترونیکی برگزار می‎شود.

انتخابات تمام‎ مکانیزه تنها در 7 استان کشور برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید قاسم حسینی ظهر امروز در ستاد انتخابات فرمانداری گرگان اظهار داشت: در مرحله اول انتخابات 14 استان میزبان برگزاری انتخابات تمام‎ مکانیزه بودند و یکی از آنها استان گلستان بود که توانست با رتبه اول این کار را انجام دهد.

وی تصریح کرد: شرایط رأی‎دهندگان در مرحله اول داشتن 18 سال تمام بوده و در این مرحله نیز به همین منوال خواهد بود، اما یکسری محدودیت‎هایی وجود دارد که بر اساس آن افرادی می‎توانند در این دوره مشارکت کنند که مجدداً در همان حوزه انتخابیه رأی بدهند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان اضافه کرد: افرادی که در مرحله اول انتخابات موفق به رأی دادن نشدند در مرحله دوم می‎توانند در هر حوزه‎ای اقدام به انتخاب در پای صندوق‎های رأی کنند.

حسینی عنوان کرد: در این مرحله از انتخابات، متولدان 15 اردیبهشت 1373 می‎توانند در پای صندوق‎های رأی حضور داشته و نسبت به انتخاب کاندیدای موردنظر خود اقدام کنند.

وی بیان داشت: در این مرحله، ما یک‎چهارم آرا را برای کاندیداها و منتخبان مردم نداریم و بر اساس رأی نسبی، فردی که بتواند نسبت به رقیب خود از حداکثر آرا برخوردار شود به مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهد کرد.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان خاطر نشان کرد: امیدواریم این مرحله نیز همانند مرحله اول با توجه به انتخابات خوبی که در گلستان شاهد بودیم و معدل بالای 80 درصدی را در کارنامه گلستان به ثبت رساندیم، باشیم و بنا به فرموده مقام معظم رهبری ملت ایران موقع‎شناس است و با هوشمندی و بصیرت پای صندوق‎های رأی حاضر می‎شود.

این مسئول مشارکت مردم را تا این لحظه بسیار خوب عنوان کرد و اذعان داشت: با توجه به اینکه سیستم جدید اخذ رأی در حوزه انتخابیه وجود دارد مردم می‎توانند در حداقل زمان و بدون هیچ معطلی ضمن آشنایی با این سیستم جدید و صددرصد بومی به تکلیف سیاسی، اجتماعی و دینی خود عمل کنند.

وی در پایان متذکر شد: امیدواریم در زمان قانونی بتوانیم آرای مردم را اخذ و منتخب مردم را معرفی کنیم.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول