اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرگان:

انتخابات در کشور ما یک تکلیف الهی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرگان از انتخابات به عنوان یک تکلیف الهی یاد کرد و گفت: ما در این دوره از انتخابات، انتظار حضور گسترده همانند دوره اول را نداریم اما دوست داریم که مردم در این مشارکت سیاسی حضور پررنگی داشته باشند.

انتخابات در کشور ما یک تکلیف الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جعفر گرزین عصر امروز در ستاد انتخابات فرمانداری گرگان اظهار داشت: ما دومین دور انتخابات را در دستور کار داریم که در مرحله اول 24 نفر در شهرستان گرگان و آق‎قلا در عرصه رقابت بودند و این تعداد طبیعتا طرفداران و هم‌فکران زیادی را به دنبال خود می‎کشیدند و در این دوره عرصه تنگ‎تر و محدودتر شده است.

وی خاطر نشان کرد: از بین دو نفر کاندیدا قرار است که یک نفر به مجلس و کرسی بهارستان ورود پیدا کند که به لطف الهی و حضور مردم ان‌شاءالله نفر دوم به زودی تعیین خواهد شد.

فرماندار گرگان اذعان کرد: آرای زیاد برای یک نماینده با پشتوانه چند هزار نفری مردم از حوزه انتخابیه، سبب دلگرمی نماینده در کرسی بهارستان می‌شود.

گرزین از مردم حوزه انتخابیه دعوت کرد تا بنا به هر دلیلی که مشکل داشتند و پای صندوق‎های رأی حاضر نشدند از فرصت قانونی خود که یک فریضه الهی است، استفاده کنند.

فرماندار گرگان اضافه کرد: یک عده در مرحله اول انتخابات بنا به نداشتن سن قانونی واجد اخذ رأی نبودند و اکنون که سن آنها 18 سال کامل شده به عنوان رأی اولی می‎توانند در این انتخابات شرکت کنند.

گرزین ادامه داد: بعضی از افراد که در دوره قبل به دلیل مسافرت و یا مشغله‎ای که داشتند امکان حضور در پای صندوق‎های رأی برایشان فراهم نبود لذا آنها نیز می‎توانند در این دوره از انتخابات مشارکت کنند.

وی یادآور شد: انتظارم این است که مردم انتخابات را به مثابه یک امتحان الهی به فرموده حضرت امام (ره) بدانند و حضور خوبی داشته باشند.

فرماندار گرگان اظهار داشت: در این انتخابات طبیعتا یک نفر به مجلس ورود پیدا خواهد کرد لذا دیگرانی که رأی نیاوردند نباید احساس شکست کنند.

گرزین خاطر نشان کرد: از فردا صبح شنبه بعد از اعلام وزارت کشور رسما همه همدل و همراه باید بتوانیم برای ایران سربلند و سرافراز قدم برداریم.

وی گفت: هفتم خرداد نمایندگان مجلس نهم کار خود را رسما در بهارستان آغاز خواهند کرد.

در استان گلستان در مرحله اول نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی محمدجواد نظری‎مهر از حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان، حجت‎الاسلام سید علی طاهری از حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا، رحمت‎الله نوروزی از حوزه انتخابیه علی‎آبادکتول، رضا صابری از حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر، سلیمان عباسی از حوزه انتخابیه گنبدکاووس و عبدالکریم رجبی از حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه به بهارستان نهم راه یافته بودند.

استان گلستان دارای شش حوزه انتخابیه با هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

بیش از یک‌هزار رأی اولی در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 594 نفر پسر و 591 نفر دختر هستند.

در این حوزه انتخابیه رأی‌گیری به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود که برای تجهیز شعب اخذ رأی تجهیزات از اسفراین، بندرانزلی و علی آبادکتول آورده شده است.

شرکت ناجی نیز به عنوان پشتیبان در گرگان، آق‎قلا، وشمگیر و بهاران سیستم‎های خود را مستقر کرده و بر سر هر صندوق نیز یک کارشناس ناجی برای حل مشکلات احتمالی حضور دارد.

همچنین در مجموع 4 هزار و 500 نفر فرآیند انتخابات در گرگان و آق‎قلا را اجرا می‌کنند که بیش از یک‌هزار و 600 نفر در فرآیند برگزاری مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان آق‎قلا فعالیت دارند.

همچنین یک‌هزار و 200 ناظر شورای نگهبان و تعداد 303 بازرس و 20 سربازرس فرآیند برگزاری انتخابات در حوزه گرگان و آق‎قلا را نظارت می‎کنند.

303شعبه اخذ رأی در این حوزه انتخابیه پیش‎بینی شده است از این تعداد 168 شعبه در گرگان و بخش مرکزی، 47 شعبه در بخش بهاران و 88 شعبه در آق‌قلا و بخش وشمگیر آرای مردم را جمع‌آوری می‎کنند.

برای جمع‎آوری آرای مردم این حوزه انتخابیه 23 شعبه سیار و مابقی به صورت ثابت پیش‌بینی شده که در شهرستان آق‎قلا سه شعبه سیار رأی‎گیری در مراکز درمانی، نظامی و شهرک صنعتی آق‎قلا را پوشش می‎دهند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول