اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ولادت حضرت زهرا(س)

یازدهمین جشنواره گل و گلاب نیاسر کاشان با رویکرد علمی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: بخشدار نیاسر کاشان از برگزاری یازدهمین جشنواره گل و گلاب نیاسر کاشان همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) خبر داد.

یازدهمین جشنواره گل و گلاب نیاسر کاشان با رویکرد علمی برگزار می‌شود

حامد منیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: یازدهمین جشنواره گل و گلاب نیاسر کاشان امسال برای اولین بار، در تالار کوشک باغ‌شهر برپا می‌شود.

وی بر سلامت بهداشتی صنعت گل و گلاب تأکید کرد و گفت: توجه به تولیدات بهداشتی گلاب و اهمیت به سلامت جامعه می‌تواند رونق اقتصادی را برای این صنعت که مورد توجه مردم دنیا می‌باشد رقم بزند.

به گفته وی بیش از 250 کارگاه گلاب‌گیری و پنج واحد صنعتی و نیمه‌ صنعتی در شهر نیاسر در امر گلاب‌گیری و عرقیات فعالیت دارند.

بخشدار نیاسر جمعیت ثابت شهر نیاسر را حدود 3 هزار نفر اعلام و پیش‌بینی کرد: این تعداد جمعیت امسال از حدود دو میلیون نفر گردشگر ایرانی و خارجی طی برگزاری یازدهمین جشنواره گل و گلاب نیاسر پذیرایی کنند.

منیری در عین حال زیرساخت‌های گردشگری این شهر در فصل گل‌چینی و آئین گلاب‌گیری را جوابگوی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ندانست و گفت: یکی از مسائل مهم در توسعه صنعت گردشگری نیاسر کاشان در فصل گل و گلاب‌گیری توسعه زیرساخت‌های این صنعت است.

به گفته وی در حال حاضر یک هتل با 60 تخت که یک دوازدهم تخت شهرستان کاشان است و حدود 10 درصد از خانه‌های شهر نیاسر آماده پذیرایی از گردشگران است.

بخشدار نیاسر در ادامه یادآور شد: برداشت گل محمدی همه ساله از اواسط اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان خردادماه ادامه داشته و همه ساله افزون بر دو میلیون گردشگر از مزارع گل محمدی و مراسم زیبای گل‌چینی و تولید عطر و گلاب دیدن می‌کنند.

منیری به مراسم تولید گلاب در نیاسر کاشان نیز پرداخت و افزود: در این مراسم گل‌های سرخ محمدی چیده شده به صورت نمادین در دیگ مخصوص ریخته شده و از آن گلاب ناب آتشین استحصال می‌شود و با گلاب بدست آمده این آئین ضمن شست‌وشو و عطرآگین کردن مضجع مطهر امامزاده سلطانعلی‌بن‌ امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، به عتبات عالیات نیز ارسال می‌شود.

وی متذکر شد: یازدهمین جشن گل محمدی و آئین گلاب‌گیری از شنبه 23 اردیبهشت‌ماه همراه با مراسم نمادین گل‌ریزان و گلاب‌گیری در شهر سبز نیاسر به طور رسمی آغاز شده و تا اواخر خردادماه به مدت یک ماه در شهرهای برزک، قمصر و جوشقان و کامو ادامه می‌یابد.

کلان باغ‌شهر سبز نیاسر از توابع شهرستان کاشان در فاصله 24 کیلومتری شمال غربی شهر کاشان و در مرکز این شهرستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول