اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران:

ورزشکاران مازندران یک پنجم سهمیه ایران در المپیک را کسب کرده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: با توجه به جمعیت این استان، ورزشکاران ما توانستند از 50 سهمیه المپیک یک پنجم سهمیه را کسب کنند که رقم بسیار مناسب و قابل قبولی است.

ورزشکاران مازندران یک پنجم سهمیه ایران در المپیک را کسب کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نصرالله پریچهره امروز در دیدار جمعی از ورزشکاران استان مازندران با آیت‌الله جوادی آملی گفت: 85 روز تا المپیک 2012 باقی مانده است و در این روز خدمت علامه بزرگوار آیت الله جوادی آملی رسیدیم تا ضمن ارائه رهنمود برای کاروان کشور و ورزشکاران مازندران نیز دعا کنند.

وی تصریح کرد: بر این باوریم که جمهوری اسلامی ایران معجزه خداوند برای بشریت و مقدمه ظهور امام زمان(عج) است و در این زمینه ورزش می‌تواند به عنوان قسمت عملی و هیجانات جامعه نقش ارزشمندی در ارتقا فرهنگ دینی ما ارائه کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران تاکید کرد: می‌توانیم در حال حاضر ادعا کنیم که مازندران مرکز ورزش جهان است، زیرا این استان از 32 رشته مدال‌آور، مدال کسب کرده است.

پریچهره افزود: با توجه به جمعیت این استان، ورزشکاران ما توانستند از 50 سهمیه المپیک یک پنجم آنها را کسب کنند که رقم بسیار مناسب و قابل قبولی است.

وی بیان داشت: امیدواریم با دعاهای خیر بزرگان و همت جوانان در والیبال نیز جوانان ما بتوانند رتبه آورده و دو سهمیه دیگر نیز به 10 سهمیه حال حاضر استان ما اضافه شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در خصوص هیئت‌های ورزشی گفت: 775 هیئت ورزشی شهرستانی به همراه هزار و 800 شواری ورزشی در روستاهای مازندران فعال هستند.

پریچهره با اشاره به زیرساخت‌های ورزشی استان مازندران عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار است و در سال گذشته 79 پروژه ورزشی در استان مازندران اجرا شده است.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی در روستاها با جدیت دنبال می‌شود، گفت: در حال حاضر فضاهای ورزشی در روستاهای ما بیشتر از شهرها است و این نشانه تلاش برای محرومیت زدایی از روستاهای استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در خصوص سرانه ورزشی در این استان گفت: سرانه ورزشی برای هر فرد در این استان یک متر است که باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به یک متر و 20 سانتی‌متر برسد.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این رقم تا پایان امسال محقق خواهد شد و ما برنامه ریزی خواهیم کرد تا از برنامه نیز بیشتر سرانه ایجاد کنیم.

پریچهره با اشاره به توجه مردم مازندران به ورزش بیان داشت: مردم به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارند و حتی وقف‌هایی را که انجام می‌دهند در راستای توسعه ورزش و ساخت ورزشگاه‌ها و زورخانه‌ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این اداره کل گفت: بسیج اداره کل فعال شده و برنامه‌های بسیاری خوبی را دنبال می‌کند و در نظر داریم همایش عفاف و حجاب را در استان برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان و تشکیل وزارت ورزش و جوانان ما در حوزه جوانان نیز اقدامات بسیار خوبی را انجام داده او سعی خواهیم کرد برنامه‌های فرهنگی را در استان گسترش دهیم.

پریچهره بیان داشت: در بحث مباحث قرآنی نیز موسسه قرآنی ورزشکاران و جوانان را تا یک ماه آینده در استان فعال خواهیم کرد و مدرسین آن نیز طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و برادران هستند که جزو ورزشکاران استان نیز محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول