اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاسک:

بیماری مالاریا در جاسک کاهش یافت

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاسک از کاهش مالاریا در این شهرستان خبر داد و گفت: روند کاهش موارد مثبت مالاریا در شهرستان جاسک چشمگیر بوده است.

بیماری مالاریا در جاسک کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از جاسک، مهدی زیرکچیان بعد از ظهر امروز طی جلسه‌ای در این رابطه اظهار داشت: مالاریا جزو شایع‌ترین بیماری‌های بومی کشور بوده که در استان‌های جنوبی و جنوب شرق کشور هنوز به عنوان یکی از مشکلات بهداشتی به شمار می‌رود.

وی از کاهش مالاریا در شهرستان جاسک خبر داد و بیان داشت: از تعداد یک هزار و 22 مورد مثبت مالاریا در سال 1385 به تعداد 86 مورد در سال 1390 رسیده است که روند کاهش موارد مثبت مالاریا در شهرستان جاسک چشمگیر بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاسک با اشاره به روند کاهش موارد مثبت مالاریا عنوان کرد: شناسایی زود هنگام و بیماریابی دقیق و آموزش به موقع از علل موثر در پیشگیری و مبارزه با بیماری مالاریا است.

وی کاهش موارد انتقال محلی را یکی از دستاوردهای حوزه بهداشتی شهرستان جاسک دانست و ابراز داشت: موارد انتقال محلی از یک هزار مورد مثبت در سال 1385 به 31 مورد در سال 1390 کاهش یافته است.

همچنین موارد مثبت غیر ایرانی از 22 مورد در سال 1385 به 80 مورد در سال 1389 افزایش یافته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک افزود: موارد مثبت مالاریا اتباع غیر ایرانی در سال 1390 نیز 42 مورد بوده است  که یکی از چالش‌های پیش روی در شهرستان جاسک ورود غیر مجاز اتباع خارجی است.

وی خواستار همکاری‌های بین بخشی در حذف بیماری مالاریا در استان هرمزگان شد و اضافه کرد: همکاری بین بخشی و مساعدت مسئولان شهرستان نقش مهمی در برنامه بیماری حذف مالاریا تا افق 1404 خواهد داشت.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول