اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر برزیل در ایران:

استفاده از انرژی هسته‌ای را حق ایران می‌دانیم / به نتایج دور بعدی مذاکرات 1+5 با ایران امیدواریم

خبرگزاری فارس: سفیر برزیل در ایران گفت: برزیل حق تمامی کشورها از جمله ایران را در بهره‌گیری یا استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بر اساس قرارداد ان.پی.تی به رسمیت می‌شناسد.

استفاده از انرژی هسته‌ای را حق ایران می‌دانیم / به نتایج دور بعدی مذاکرات 1+5 با ایران امیدواریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آنتونیو لوئیس اسپینولا سالگادو صبح امروز در کارگروه اقتصادی استان بوشهر که در استانداری بوشهر تشکیل شده بود اظهار داشت: برزیل این حق را تحت نظارت سازمان آژانس انرژی اتمی به رسمیت می‌شناسد.

وی افزود: هرگونه شک و ابهامی که در مورد برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد باید از طریق مذاکرات و گفتمان حل شود.

سفیر برزیل در ایران اظهار داشت: بسیار امیدواریم دور بعدی مذاکرات ایران با گروه 1+5 نتایج مثبتی به همراه داشته باشد تا یک راه حل نهایی برای این موضوع در نظر گرفته شود.

وی گفت: کشورهای آمریکای لاتین در جهت همگرایی در حال پیشرفت هستند اما نتوانستند آن را به عنوان سیاست خارجی مشترک همچون اروپا به حساب بیاورند.

 

* از تمدن و ظرفیت‌های بوشهر شگفت‌زده شدیم

سفیر برزیل در ایران با بیان اینکه به عنوان شیخ السفرای کشورهای آمریکای لاتین در این نشست صحبت می‌کند، خاطر نشان کرد: با نهایت دقت به تاریخ کهن بوشهر توجه کردیم و از این همه تمدن و قدمت بوشهر شگفت‌زده شدیم.

سالگادو اضافه کرد: علاوه بر سابقه تاریخی بوشهر باید به هماهنگی و همگامی این استان برای حرکت به سوی توسعه نوین نیز به نیکی یاد کرد.

وی ادامه داد: با توسعه بوشهر این استان به عنوان قلعه انرژی ایران به یادگار خواهد ماند و این توضیحات ارائه شده نشان از اهمیت بوشهر دارد.

سفیر برزیل در ایران اضافه کرد: ضرورت دارد توانمندی‌های استان بوشهر از جمله دریانوردی و شیلات در برزیل نیز منعکس شود.

سالگادو گفت: کشورهای ما تجربیات زیادی دارند از جمله بخش صنعتی و تکنولوژی که می‌تواند همکاری متقابلی بین ایران و کشورهای آمریکای لاتین باشد.

 

* نیازمند تبادل اطلاعات بیشتر با ایران هستیم

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی وسیعی باید برای ارتباط نزدیک‌تر ایران و کشورهای آمریکای لاتین انجام دهیم خاطر نشان کرد: باید در زمینه نزدیک‌تر شدن روابط دو طرف با وجود فاصله زیاد کار بیشتری انجام دهیم و نیازمند به تبادل اطلاعات هستیم.

سفیر برزیل در ایران گفت: آمادگی داریم با استانداری بوشهر برای انعکاس ظرفیت‌های بوشهر در برزیل همکاری کنیم، چرا که توانمندی‌هایی در بوشهر وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

سالگادو اظهار داشت: مشکلات شناخته شده‌ای در ایران به دلیل تحریم‌ها وجود دارد که در زمینه‌های تجارت و پرداخت پول مشکلاتی را برای ایران به وجود آورده است.

وی بیان کرد: با وجود مشکلات موجود همچنان فرصت‌های زیادی هست که می‌توان از آن بهره‌برداری کرد، اگر مشکلات حل شده و سرمایه‌گذاری صورت گیرد فرصت‌هایی که برای کار با ایران فراهم خواهد شد از الان بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول