اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تنها راه پیش روی اقتصاد جهانی گسترش تعاون است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکنون هیچ کدام از راهکارهای اقتصادی مشکلات جامعه جهانی را کاهش نداده است، گفت: تنها راه حل مشکلات اقتصادی گسترش تعاونی‌هاست.

تنها راه پیش روی اقتصاد جهانی گسترش تعاون است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، علی حسین شهریور صبح امروز در جلسه شورای اداری ابرکوه با بیان چند مثال و با اشاره به فروپاشی نظام کمونیستی و ناکارآمدی نظام سرمایه‌داری که هم‌اکنون در مرحله فروپاشی قرار گرفته است، اظهار داشت: تنها گزینه پیش‌روی نظام بین‌المللی اقتصاد مبتنی بر تعاون است که مورد تاکید دین مبین اسلام نیز قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی تعاون تاکید بر این اصل است که شرایط کار به گونه‌ای فراهم شود تا افراد باتجربه و توانمند که ابزار کار در اختیار ندارند، بتوانند در قالب تشکل‌های تعاونی ساماندهی شوند.

شهریور خاطرنشان کرد: مزیت دیگر بخش تعاون قرار داشتن مدیریت، سرمایه و منافع حاصل از فعالیت تعاونی‌ها در اختیار تعاونی و اعضای آنهاست در حالی که در شرکت‌های پیمانکاری، مدیریت، سرمایه و منافع در اختیار پیمانکار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسعه تعاون و ایجاد تشکل‌های تعاونی به ویژه تعاونی توسعه و عمران شهرستانی است و مقدمات ایجاد این تعاونی در ابرکوه در حال فراهم شدن است، افزود: شاخصه اصلی این شرکت تعاونی مدیریت و سرمایه است که لازم است مدیران دارای صلاحیت که تفکر تعاونی را باور دارند و در زمینه تامین سرمایه نیز می‌توانند اعتماد مردم را جلب کنند، انتخاب شوند.

شهریور خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی، افزایش سرمایه و درآمد مردم، تسریع در رشد و توسعه شهرستان، هدایت منابع مردمی به سمت طرح‌های اشتغال‌زا، بسترسازی و ورود مردم در فعالیت‌های اقتصادی از جمله اهداف تأسیس شرکت‌های توسعه و عمران شهرستانی است.

وی با اشاره به اینکه حداقل نیم درصد جمعیت هر شهرستان باید عضو شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان باشند، گفت: کلیه افراد متولد، شاغل و ساکن در شهرستان می‌توانند عضو این شرکت تعاونی باشند.

شهریور در مورد موضوع فعالیت شرکت‌های توسعه و عمران شهرستانی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اقتصادی، بازرگانی و خدماتی، مشارکت و همکاری در اجرای پروژه‌های بهداشتی، عمرانی، آموزشی، راه‌سازی، ساختمان سازی احداث مجتمع ورزشی، تفریحی، رفاهی و اداری و نیز همکاری با سازمان‌ها و نهادها در انجام طرح‌ها و پروژه‌های محلی از جمله فعالیت‌های شرکت توسعه و عمران شهرستانی است.

درحال حاضر 426 شرکت تعاونی در زمینه‌های خدماتی، کشاورزی، فنی و مهندسی، مسکن در شهرستان ابرکوه فعالیت می‌کنند و بیش از 12 هزار نفر از مردم شهرستان عضو تعاونی‌ها هستند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول