اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

مشکل بلوک‌بندی در شهر دامن‌گیر آموزش و پرورش شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: یکی از مشکلات امروز شهر بلوک بندی و تفاوت میان منطقه برخوردار و غیر برخوردار است که این مشکل دامن‌گیر آموزش و پرورش نیز شده است.

مشکل بلوک‌بندی در شهر دامن‌گیر آموزش و پرورش شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با مدیران و معاونان آموزش و پرورش و معلمان نمونه که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، با بیان اینکه باید معلمان حرفه خود را باور داشته باشند، اظهار داشت: باید این حرفه برای خود معلمان ملموس باشد تا بتوانند انسان‌سازی کنند.

وی افزود: در صورتی که نگاه معلمان به این حرفه انسان‌سازی و تعلیم و تربیت باشد، فعالیت آنها ارزشمند و با عظمت می‌شود ولی در صورتی که نگاه آنها تنها حرفه و شغل باشد یک زیان تلقی می‌شود، چرا که دیگر نمی‌توانند به خوبی تاثیرگذار باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه عظمت یک معلم به میزان وابستگی و اعتقاد او به این حرفه بستگی دارد، خاطر نشان کرد: باید نگاه ما به حرفه معلمی رسالت سازندگی از سوی خداوند باشد تا بتوانیم انسان‌سازی کنیم و به خوبی تاثیرگذار باشیم، امروز یکی از مشکلات ما در حوزه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش این است که معلمان به هویت معلمی خود باور و اعتقاد ندارند.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش گفت: تمام تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای این سند است و در دیدار اخیر ایشان با معلمان و مدیران آموزش و پرورش نیز مشاهده کردیم که یکی از تاکیدات ایشان در ارتباط با اجرای این سند بود.

علم‌الهدی تصریح کرد: باید در این راستا هرچه سریع‌تر این برنامه جامع را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل بلوک بندی در شهر دامن‌گیر آموزش و پرورش شده است، تاکید کرد: یکی از مشکلات امروز شهر بلوک‌بندی و تفاوت میان منطقه برخوردار و غیر برخوردار است که این مشکل دامن‌گیر آموزش و پرورش نیز شده است.

وی ادامه داد: البته تنها دامن‌گیر آموزش و پرورش نیست بلکه دامن‌گیر بسیاری از نهادهای دیگر هم است، در آموزش و پرورش شاهدیم که مدارس خوب، اساتید خود و تمام امکانات در مناطق برخوردار و برای قشر مرفه جامعه فراهم شده درصورتی‌که در مناطق غیر برخوردار، جنوب و غرب مشهد حتی امکانات اولیه نیز به خوبی فراهم نشده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: باید توجه داشت که چه بسا بسیاری از استعدادها در میان فرزندان همین قشر غیر مرفه است و البته به فعیلت رساندن این استعدادها نیز در این قشر آسان‌تر صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر مطلب فوق اظهار داشت: باید آموزش و پرورش به قشر آسیب‌پذیر بیشتر توجه کند چرا که اگر در آینده فرزند این قشر وارد سیستم مدیریتی کشور شد، طعم فقر را کشیده باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول