اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی مرند خبرداد

سارقان کابل سیم‌های برق در چنگال قانون

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی مرند از انهدام باند سارقان کابل سیم‌های برق در مرند خبر داد.

سارقان کابل سیم‌های برق در چنگال قانون

مجید سلطان‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مرند در زمینه چگونگی دستگیری این سارقان اظهار کرد: چهار سارق که با شگردهای ماهرانه اقدام به سرقت کابل‌های سیم برق از ژنراتورهای شهری و روستایی منطقه مرند می‌کردند توسط پرسنل آگاهی نیروی انتظامی شهرستان مرند دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی مرند تصریح کرد: پلیس آگاهی در ابتدا پس از گزارش‌های واصله در عملیات‌هایی آغاز به بررسی این سرقت‌ها کرده و پس از زیر نظر گرفتن تحرکات این سارقان موفق به شناسایی اعضای این باند شد.

وی افزود: پس از شناسایی دو نفر از این سارقان، مشخص شد که دو نفر دیگر از این باند قبلاً در دام نیروی انتظامی افتاده و دو متهم فعلی اعضای باندی بودند که به سرقت کابل‌های برق مبادرت می‌کردند.

فرمانده نیروی انتظامی مرند تصریح کرد: این دو سارق همراه با وسایل سرقت و یک دستگاه خودرو شناسایی و دستگیر شدند.

سلطان‌پور در ادامه با اشاره به اینکه پرونده سارقان پس از دستگیری به منظور رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود،گفت: در نظر گرفتن مجازات‌های بازدارنده و برخورد جدی در کاهش ارتکاب به این امر تاثیر مهمی دارد.

وی در ادامه اقدامات پیشگیرانه را بیش از اقدامات قهری موثر دانست و تصریح کرد: باید با زمینه‌سازی‌های فرهنگی مانع از تکرار بزه شد.

فرمانده نیروی انتظامی مرند همچنین به بحث آموزش قوانین توسط خانواده‌ها به فرزندان اشاره کرد و گفت: آموزش قوانین و مقررات منجر به این خواهد شد که میزان بزهکاری در کشور کاهش یابد چرا که این امر باعث می‌شود افراد با شناخت وضعیت خود و هنجارهای جامعه به درک درست‌تری از هزینه‌های بزهکاری دست یابند و از انجام آن منصرف شوند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول