اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی بسیج اصناف قم

همایش فرهنگ‌سازی به منظور مصرف کالاهای داخلی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) گفت: همایش فرهنگ‌سازی به منظور مصرف کالاهای داخلی با حضور 120 نفر از صاحب نظرات توسط بسیج اصناف در سال جاری برگزار می‌شود.

همایش فرهنگ‌سازی به منظور مصرف کالاهای داخلی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسین فرهادی ظهر امروز در همایش رسم هجرت که در تالار غدیر دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد در سخنانی به پیشینه تشکیل بسیج سازندگی اشاره کرد و یادآور شد: طرح تشکیل بسیج سازندگی در ملاقات مقام معظم رهبری با جمعی از فرماندهان نیروی بسیج 17 اردیبهشت سال 79 صادر شد.

وی ادامه داد: این طرح در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان مطرح شد و رویکرد روانشناسی و رفع نیازهای روحی و روانی جوانان حائز اهمیت قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) عنوان داشت: طرح بسیج سازندگی استفاده از نیروی جوان جامعه و فراهم کردن زمینه‌های مناسب در راستای استفاده از انرژی نهفته در جوانان است که تاثیر مثبتی در عرصه‌های مختلف دارد.

فرهادی گفت: اهداف برگزاری اردوهای مختلف در بسیج سازندگی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، کمک به دولت در محرومیت‌زدایی در روستاها و مناطق محروم و ایجاد زمینه‌های اشتغال است.

وی بیان داشت: عرصه فعالیت این جوانان در زمینه‌های مختلفی چون عمران و آبادانی در قالب توسعه فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، ایجاد اشتغال در نقاط محروم، احداث خانه عالم، پزشک، مدرسه، آبرسانی و راه‌سازی روستایی و در زمینه منابع طبیعی و کشاورزی شامل توسعه جنگل‌ها و فضای سبز، کاشت نهال، بذرپاشی و ... است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع)، محوطه‌سازی، مرمت سرویس‌های بهداشتی، تقویت فرهنگ کار و تلاش، زیباسازی مدارس، همکاری با ادارات مختلف از جمله شهرداری و فرمانداری، ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و ... از دیگر زمینه‌ فعالیت‌های بسیج سازندگی است.

فرهادی با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در سال 91 گفت: برنامه‌های این سازمان در قالب اردوهای جهادی و هجرت برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری اردوهای جهادی 15 روزه با ظرفیت اعزام 5 هزار و 465 نفر، برگزاری اردوهای 10 روزه از سوی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان با ظرفیت هزار و 166 نفر و همچنین اردوهای یک روزه با ظرفیت 8 هزار و 177 نفر از برنامه‌های این سازمان است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) بیان داشت: این طرح در عرصه‌های عمران و آبادانی، کشاورزی، زیباسازی مدارس، اشتغالزایی، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، کلاس‌های تقویتی و ... برگزار می‌شود.

فرهادی بیان داشت: همایش فرهنگ‌سازی به منظور مصرف کالاهای داخلی با حضور 120 نفر و همچنین کارگاه‌های تخصصی توانمندسازی اصناف برای صادرات از سوی بسیج اصناف برگزار می‌شود.

وی برگزاری کارگاه مهارت‌افزایی توسط بسیج مهندسین به میزان 15 کارگاه و تشکیل اردوی یک روزه بسیج جامعه زنان در قالب 8 هزار نفر را از دیگر طرح‌های هجرت سازندگی در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول