اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد

لزوم توجه به نخبه‌پروری در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تحول در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران با اهداف متفاوتی از جمله توجه بیشتر به نخبه‌پروری در این مراکز دنبال می‌شود.

لزوم توجه به نخبه‌پروری در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی امروز در دهمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم اظهار داشت: بازنگری در متون آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران مدتی است به یک دغدغه عمومی در این مجموعه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در گذشته مدیریت منسجمی بر حوزه‌های علمیه خواهران وجود نداشت و برنامه‌های آموزشی به صورت پراکنده انجام می‌شد.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افزود: این موضوع سبب شده بود حدود 20 نوع برنامه در یک زمان در حوزه‌های علمیه خواهران اجرا شود که این امر مشکلات بسیاری برای طلاب ایجاد کرده بود.

وی ابراز داشت: در اواخر سال 75 که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تاسیس شد، برنامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور زیر نظر این مرکز نظم پیدا کرد و برنامه‌های آموزشی در تمام کشور به صورت یکپارچه اجرا شد.

حسینی گفت: در سال 82 طبق تصویب شورای عالی حوزه‌های علمیه، برنامه 200 واحدی حوزه‌های علمیه خواهران با برنامه آموزشی جامعة‌الزهرا هماهنگ شد.

وی اذعان داشت: با توجه به کاستی‌های موجود در سیستم آموزشی گذشته و نیازهای روز جامعه تحول در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران در سال‌های اخیر بار دیگر آغاز شده که این کار بر اساس پژوهش‌های دقیق و وسیع در مراکز آموزشی در سراسر کشور صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به مراحل تحول در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: باید ابتدا وضع موجود را بشناسیم و با دقت بر نقاط قوت و ضعف در این مسیر تحول را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به ضرورت تحول در برنامه‌های حوزه‌های علمیه افزود: این تحول باید در راستای اهداف عالی حوزه‌های علمیه و در پاسخ به نیازهای روز جامعه باشد.

حسینی فقدان الگوی مناسب و هدف‌گذاری مطلق در برنامه‌های آموزشی را از نقاط ضعف نظام آموزشی فعلی دانست و گفت: باید در مسیر ایجاد تحول در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه به ظرفیت‌های پنهان موجود در این مراکز، نیازها و اقتضائات مناطق مختلف جغرافیایی و برجستگی‌های نخبگان موجود در این حوزه‌ها توجه ویژه داشت.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول