اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی زابل خبر داد

فعالیت بیش از 20 خانه قرآن در منطقه سیستان

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی زابل گفت: در منطقه سیستان بیش از 20 موسسه و خانه قرآن با حدود 3 هزار نفر جامعه هدف ثابت مشغول فعالیت هستند.

فعالیت بیش از 20 خانه قرآن در منطقه سیستان

حجت‌الاسلام محسن عارفی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: اهمیت جایگاه قرآن و امر ترویج فرهنگ قرآنی، بر قرآنی‌شدن جامعه و اقشار مردم مورد تاکید بسیار است.

وی با بیان اینکه رویکرد برنامه‌های این اداره برنامه‌های قرآنی در حوزه‌های آموزش و نظارت و حمایت است افزود: در منطقه سیستان بیش از 20 موسسه قرآنی و خانه قرآن با حدود 3 هزار نفر مشغول فعالیت هستند.

رئیس تبلیغات اسلامی زابل بیان داشت: در این موسسات بیش از 100 نفر از مربیان آموزش دیده و مجرب به امر آموزش می‌پردازند که در مراسم محفل انس با قرآن که چند روز پیش در زابل برگزار شد از 48 نفر از مربیان برتر و دو نفر از حافظان کل تجلیل شد.

* دوره تربیت مربی قرآن در زابل آغاز شد

معاون مرکز قرآنی جنت جوانه‌های سیستان گفت: دوره تربیت مربی قرآن کریم از امروز در مرکز قرآنی جنت جوانه‌های سیستان آغاز شد.

زهرا سیاسر اظهار داشت: این دوره از امروز آغاز و تا خردادماه سال‌جاری به صورت فشرده در 24 واحد درسی برای بانوان در زابل برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این دوره، تبلیغ فرهنگ قرآنی، جذب جوانان به قرآن و تعمیق فرهنگ قرآنی در روح آنان است.

معاون مرکز قرآنی جنت جوانه‌های سیستان تصریح کرد: قرآن راه هدایت را به ما نشان می‌دهد لذا در کنار کلاس‌های قرآنی، برای شرکت‌کنندگان کلاس‌های متنوعی همچون؛ خطاطی، طراحی و ... با مضامین قرآنی برگزار می‌شود تا جوانان بیشتر با کلام وحی آشنا شوند.

سیاسر افزود: در پایان دوره تربیت مربی قرآنی، آزمون پایان دوره برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود که قبول‌شدگان پس از دریافت گواهینامه موظف هستند به مدت دو سال زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی به صورت مربی نهضت قرآن‌آموزی در مکان‌های مذهبی مانند مساجد و مدارس کلاس قرآنی برگزار کنند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول