اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین جشنواره ملی پوستر رضوی

تلفیق هنر با سیره مقدس رضوی نیازهای امروز جامعه است

خبرگزاری فارس: دبیر برگزاری نخستین جشنواره ملی دانشجویی پوستر رضوی گفت: تلفیق هنر با آموزه‌های مقدس رضوی از نیازهای امروز جامعه اسلامی ایران محسوب می‌شود.

تلفیق هنر با سیره مقدس رضوی نیازهای امروز جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر سرگلزایی عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانشجویی پوستر رضوی به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سالن همایش هتل‌الغدیر مشهد اظهار داشت: برگزاری نخستین جشنواره ملی دانشجویی پوستر رضوی به منظور نزدیک کردن هرچه بیشتر جوانان با سیره رضوی و گنجاندن آن در قالب آثار هنری انجام شده است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اهمیت شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور اسلامی ایران ادامه داد: این جشنواره که با حضور دانشگاه‌های سراسر کشور اعم از دولتی، آزاد و پیام نور برپا شده است، با هدف آشنایی با بحث و سیره رضوی و بیان فرهنگ رضوی در قالب پوسترهای هنری به صورت کرامات، ادعیه و احادیث به عنوان بخشی از دهمین جشنواره بین‌المللی رضوی برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری نخستین جشنواره ملی دانشجویی پوستر رضوی خاطرنشان کرد: فرازهای تابناک حیات امام رضا (ع) و اماکن متبرکه آن حضرت، معارف و بیانات امام رضا (ع) و روایات، اشعار و مقالات مرتبط با آن حضرت، مردم، زیارت و بقاع متبرکه از موضوعات این نمایشگاه است که هیئت داوران منتخب از اساتید برجسته هنر و گرافیک  از دانشگاه‌های نیشابور، اصفهان و تهران آثار انتخاب شده را بر اساس زیبایی، پیام اثر و ارتباط با موضوع سیره رضوی مورد قضاوت و انتخاب قرار دادند.

سرگلزایی ادامه داد: تعداد 169 اثر از سراسر دانشگاه‌های کشور توسط 93 دانشجو از طریق سایت به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که از این تعداد 44 اثر برگزیده به مرحله نمایشگاهی راه یافتند که بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط هیئت داوران جشنواره سه اثر به عنوان اثر برتر و تعداد شش اثر شایسته تقدیر، تندیس یادبود و اهدا جوایزی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره نمایشگاهی از آثار برگزیده پوستر رضوی برگزار شده و آثار در معرض دید عموم قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بر اساس اثرات مثبت حاصله از این جشنواره و همچنین به منظور گسترش فرهنگ رضوی و استقبال بیشتر از این جشنواره، آثار منتخب آن به صورت دوره‌ای در سایر دانشگاه‌های سطح استان به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه را تلفیق هنر با آموزه‌‌های دینی و سیره رضوی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: امید می‌رود که با برگزاری چنین جشنواره‌هایی بیش از پیش از این آموزه‌ها و تجارب در آثار هنری بهره برده شود.

در پایان این مراسم از محمد افشار از موسسه آموزش عالی فردوس مشهد، سید مهدی حیدری کارشناس علوم قرآنی از قم و میلاد فروزنده کارشناس هنر از استان فارس به عنوان مقام‌های اول تا سوم جشنواره به صورت ویژه مورد تقدیر قرار گرفته و از سایر برگزیدگان نیز به صورت ارائه لوح تقدیر و نمایش آثار در نمایشگاه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول