اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گنبدکاووس:

رعایت موارد بهداشت محیط در روستاها باید فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: رعایت موارد بهداشت محیط در روستاها باید فرهنگ‌سازی شود.

رعایت موارد بهداشت محیط در روستاها باید فرهنگ‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حیدرعلی احمدی عصر یکشنبه در کارگروه بهداشت و درمان این شهرستان که در فرمانداری برگزار شد با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی و دام و طیور جزو کارکردهای روستا است اظهار داشت: وجود دامداری‎های متعدد در روستای زابل‌آباد که در مجاورت شهر گنبدکاووس قرار دارد مشکلات بهداشتی را به وجود آورده که باید در راستای حفظ محیط زیست انسانی در خصوص دفع و تبدیل بهداشتی فضولات حیوانی فرهنگ‌سازی شود.

وی تکمیل دامداری صنعتی این شهرستان را برای تجمیع دامداری‎های اطراف شهرستان گنبدکاووس لازم و ضروری برشمرد و افزود: برای حفظ محیط زیست و اشتغالزایی در روستاها باید روستاییان را در خصوص استفاده از کود حیوانی در مزارع ترغیب کرد.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: می‌توان در راستای اشتغالزایی و حل مشکل زیست محیطی روستای زابل‎آباد طرح تبدیل زباله روستایی به کود را در کارگروه اشتغال شهرستان مطرح کرد.

احمدی ادامه داد: با توجه به معضل روستای زابل‎آباد در مورد دفع نامناسب زباله حاصل از دامداری‎ها و گرانی کود شیمیایی می‌توان از ظرفیت این روستا در تولید کود حیوانی برای ارائه محصولات ارگانیک استفاده کرد.

این مسئول تصریح کرد: باید با تعمیق آموزش‎های بهداشتی فرهنگ‌سازی لازم در این روستا با برگزاری جلساتی با روستاییان انجام شود.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اهمیت اتلاف سگ‎های ولگرد برای پیشگیری از بیماری هاری و طرح جونده‌کشی برای پیشگیری از بیماری سالک اذعان داشت: پیگیری اختصاص اعتبارات استانی در خصوص این دو مسئله لازم و ضروری است و اعتبارات شهرستانی پاسخگوی حل این معضل نیست.

سید منصور باقری شهردار گنبدکاووس نیز در این جلسه متذکر شد: برای حل مسائل بهداشتی روستای زابل‌آباد می‎توان از مدیریت پسماند برای رفع این مشکل کمک گرفت.

در این جلسه نصب سیستم سپتیک برای دفع بهداشتی فاضلاب پادگان از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول