اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ایرانشهر:

استقلال اقتصادی مستلزم استانداردسازی صنایع تولیدی است

خبرگزاری فارس: فرماندار ایرانشهر گفت: برای رسیدن به خودکفایی و استقلال اقتصادی باید صنایع تولیدی استانداردسازی شوند و این امر باید مرحله به مرحله اجرا شود.

استقلال اقتصادی مستلزم استانداردسازی صنایع تولیدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ایرانشهر، رحمدل بامری در کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی اظهار داشت: تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مستلزم ارتقای کیفیت و استانداردسازی تولیدات داخلی است.

وی افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد استقلال خود را حفظ کرده و در عرصه اقتصادی هم باید با تلاش و پشتکار مضاعف به این استقلال دست یافته و امید دشمنان را به یأس تبدیل کنیم.

فرماندار ایرانشهر خاطرنشان کرد: عرصه تولید باید به گونه‌ای باشد که توان رقابت با تولیدات با کیفیت داخلی و خارجی را داشته باشد و این موضوع با استاندارد‌سازی محصولات تولیدی میسر خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که کالاهایی که کیفیت مناسبی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند و طبعا تولیدات فاقد کیفیت از دور رقابت حذف شده و صاحبان این واحدهای تولیدی توان رقابت با محصولات مشابه را نخواهند داشت.

فرماندار ایرانشهر ایجاد ساز و کارهای تشویقی برای مدیران واحدهای تولیدی استاندارد، برگزاری نشست‌های مشورتی و هم‌اندیشی صنعتگران و تولیدکنندگان در مراکز شهرستان‌ها و استان‌ها، آموزش و فراگرفتن تکنولوژی روز توسط نیروهای فنی واحدهای تولیدی، بررسی راهکارهای قانونی در سطح ملی، لزوم استفاده دستگاه‌های اجرایی از محصولات داخلی و استاندارد و نظارت دقیق و مستمر شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی بر سازه‌ها را از راهکارهای رسیدن به استانداردسازی برشمرد.

بامری بیان داشت:آزمایشگاه کنترل کیفیت مصالح ساختمانی در راستای استانداردسازی مصالح ساختمانی در شهرستان تاسیس شده است.

بامری خاطرنشان کرد: کمیته شهرستانی استانداردسازی مصالح ساختمانی هر ماه برگزار خواهد شد و در این کمیته روند استانداردسازی واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی پیگیری و هر یک از واحدها موظف خواهند شد طی فرصت و مهلت تعیین شده به استانداردهای تعیین شده دست یابند.

مدیرکل استاندارد سیستان‌وبلوچستان نیز در این جلسه گفت: به دنبال مصوبه دولت مبنی بر استانداردسازی مصالح ساختمانی و واحدهای ساختمانی که در سال 84 تصویب شد در حال حاضر 80 واحد تولیدی استاندارد در بحث مصالح ساختمانی در سطح استان وجود دارد که در گذشته این تعداد انگشت شمار بوده‌اند.

اسماعیل عاقلی افزود: در سطح استان محصولاتی تولید می‌شود که از کیفیت بالایی در سطح کشوری برخوردار است که از جمله آن می‌توان به صنایع غذایی تن ماهی چابهار و محصولات کشاورزی شهرستان ایرانشهر اشاره کرد.

وی ادامه داد: در شهرستان ایرانشهر 70 واحد تولیدی در بخش صنایع ساختمانی فعالیت دارند که از این تعداد 10 واحد دارای پروانه استاندارد و 57 واحد در حال اخذ پروانه استاندارد هستند.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول