اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 سال گذشته

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی 5 برابر افزایش داشته است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلپایگان گفت: پرداخت تسهیلات مسکن روستایی گلپایگان در شش سال اخیر پنج برابر افزایش داشته است.

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی 5 برابر افزایش داشته است

علیرضا ناطقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان اظهار داشت: از سال 1384 تاکنون (دولت نهم و دهم) 751 فقره تسهیلات به‌سازی و نوسازی مسکن روستایی به متقاضیان شهرستان گلپایگان پرداخت شده است.

وی گفت: جمع تسهیلات پرداختی در این مدت 54 میلیارد و 984 میلیون ریال است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلپایگان بیان داشت: در مدت هشت سال فعالیت دولت هفتم و هشتم فقط 138  فقره تسهیلات به‌سازی و نوسازی مسکن روستایی به مبلغ یک میلیارد و 560 میلیون ریال پرداخت شده بود.

وی با اشاره به اهمیت نوسازی و به‌سازی مسکن روستایی با حمایت و عزم دولت گفت: در سال گذشته 88 متقاضی واجد شرایط به بانک‌های شهرستان گلپایگان معرفی شده‌اند که از این تعداد 65 متقاضی جذب و آغاز به کار کرده و 37 باب ساختمان به بهره‌برداری رسید و بقیه در حال ادامه عملیات ساختمانی است.

ناطقی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1391 برای هر متقاضی یک صد میلیون ریال وام پرداخت شود.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات مسکن روستایی گلپایگان در دولت احمدی‌نژاد پنج برابر افزایش داشته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلپایگان ادامه داد: در سال گذشته به 127 خود مالک مسکن مهر شهرهای گوگد و گلشهر از توابع گلپایگان تسهیلات 200 میلیون ریالی پرداخت شد که از این تعداد 119 متقاضی موفق به جذب و دریافت تسهیلات شدند و 65 باب ساختمان در این دو شهر به بهره‌برداری رسید و بقیه امسال در دست ساخت است.

وی هم‌چنین به صدور اسناد روستایی در شهرستان گلپایگان اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گلپایگان در راستای اجرای ماده 133 قانون چهارم توسعه در سال گذشته اقدام به تشکیل پرونده برای صدور اسناد مساکن روستایی نموده است که 212 پرونده به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ارسال شده که 25 جلد سند بر روی 23 قطعه زمین صادر شده است.

ناطقی هم‌چنین به فعالیت‌های صورت گرفته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص مسکن شهری اشاره کرد و گفت: پی‌گیری و نظارت بر عملیات ساخت 60 واحدی توسط خیّران مسکن ساز شهرستان در روستای رباط سرخ، پیگیری و نظارت بر عملیات ساخت 90 واحدی مسکن مهر گوگد و نظارت بر عملیات ساخت واحدهای مسکونی احداثی توسط متقاضیان مسکن مهر (خود مالکین) از فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته بوده است.

وی به فعالیت‌های انجام شده بنیاد مسکن در واحد زمین اشاره داشت و گفت: واگذاری 13 قطعه زمین برای احداث مسکن در روستای وانشان، اخذ سند 74 قطعه زمین در شهرک الوند و اخذ اسناد مالکیت واگذاری بنیاد در روستاهای شرکت زراعی، فرج‌آباد، استهلک، گلشهر و وانشان از دیگر اقدامات بنیاد مسکن بوده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول