اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردکان:

سایت دفن بهداشتی و تفکیک زباله شهر اردکان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: شهردار اردکان از راه‌اندازی فاز اول سایت دفن بهداشتی و تفکیک زباله شهر اردکان خبر داد.

سایت دفن بهداشتی و تفکیک زباله شهر اردکان راه‌اندازی شد

محمدعلی مروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان درباره جزئیات این پروژه اظهار داشت: این سایت با مصوبه شورای اسلامی شهر اردکان و پس از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم نظیر تسطیح محل، حفر ترانشه‌های بهداشتی، محوطه‌سازی، ایجاد سکوی تخلیه، قیف و جداکننده با اعتبار 3 میلیارد ریال توسط شهرداری اردکان آماده فعالیت شد.

مروتی تصریح کرد: در مرحله بعد، این سایت به بخش خصوصی واگذار شد و بخش خصوصی نیز در فاز اول، یک میلیارد ریال برای آن هزینه کرده است.

مروتی اضافه کرد: در این سایت بخشی از زباله‌ها که قابل بازیافت است، بازیافت شده و بخشی که قابلیت بازیافت ندارد به کمپوست تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: این سایت که در کیلومتر 12 جاده اردکان خرانق واقع شده از تمامی 12 آیتم محیط زیست برخوردار است و با راه‌اندازی چهار فاز اصلی در این سایت مشکل دفن بهداشتی زباله شهر اردکان برطرف می‌شود.

وی تولید روزانه زباله در شهر اردکان را 30 تن و سرانه تولید زباله توسط هر شهروند اردکانی را روزانه 600 گرم عنوان کرد.

مدیر سایت دفن بهداشتی و تفکیک زباله اردکان نیز در این‌باره اظهار داشت: فاز اول این پروژه دو ماه است که به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده بود و از امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرد، 15 نیرو در این فاز مشغول به کار شده‌اند.

وی بیان داشت: فاز دوم شامل بازگشت مواد اولیه به چرخه صنعت تا چهار ماه آینده و با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول