اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نکا:

90 درصد طرح‌های خوداشتغالی در نکا محقق شد

خبرگزاری فارس: فرماندار نکا گفت: 90 درصد طرح خوداشتغالی سال گذشته در نکا محقق شد.

90 درصد طرح‌های خوداشتغالی در نکا محقق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، رضا آزادی‌کناری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال در فرمانداری نکا گفت: این طرح‌های خوداشتغالی در سال گذشته در دستگاه‌های کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید تحقق یافته است.

وی اظهار داشت: در کمیته امداد امام خمینی(ره) از 305 پرونده خوداشتغالی 285 پرونده موفق به پرونده‌سازی و دریافت وام شده که در مجموع 93 درصد طرح خوداشتغالی را جذب کرده است.

آزادی‌کناری اضافه کرد: بهزیستی نیز از 25 طرح خوداشتغالی خود موفق به جذب 12 اعتبار برای طرح شده که 80 درصد را شامل می‌شود و بنیاد شهید نیز از 60 طرح ارائه شده 45 طرح آن عملیاتی شده که 75 درصد از اشتغال را ایجاد کرده است.

این مسئول یادآور شد: در مجموع از 380 طرح خوداشتغالی شهرستان نکا 342 طرح عملیاتی و تسهیلات به حساب واریز شده که 90 درصد از برنامه‌ریزی‌های طرح خوداشتغالی محقق شده است.

فرماندار نکا با تاکید بر بازرسی کامل و منظم از طرح‌های اشتغال در شهرستان خاطرنشان کرد: دبیر کارگروه اشتغال و مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به بازدید دوره‌ای از طرح‌های اشتغال هستند تا طرح‌ها در زمان مقرر و با تسهیلات ارائه شده انجام و عملیاتی شوند.

وی با تاکید بر اینکه حضور خبرنگاران در این طرح‌ها نیز باید پر رنگ باشد و اطلاع‌رسانی شود، اضافه کرد: از همه خبرنگاران در این بازدیدها بکارگیری می‌شود تا اطلاع‌رسانی دقیق از روند اشتغال در شهرستان نکا انجام شود.

آزادی‌کناری گفت: طرح‌هایی که با دریافت تسهیلات از بانک عملیاتی نشوند، مقدار تسهیلات ارائه شده باید به بانک عامل برگردانده شود.

نماینده عالی دولت در نکا با اشاره به طرح زودبازده در سفر نخست ریاست جمهوری به نکا بیان داشت: از 45 میلیارد تومان سهم نکا در طرح‌های زودبازده تنها برای 30 میلیارد تومان آن قرارداد منعقد شد و جذب اعتبار داشتیم.

این مسئول ادامه داد: در این طرح‌ها با توجه به اینکه 38 میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شد، اما متاسفانه تنها 30 میلیارد تومان آن جذب شد و مابقی برگشت داده شد که این امر در سفر چهارم مورد قبول نیست و باید اعتبارات به صورت کامل جذب شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر بیش از 400 میلیارد تومان در استان مازندران برای طرح‌های زودبازده اختصاص یافته که اختصاص این اعتبارات به شهرستان در صورتی امکان‌پذیر است که طرح‌های زودبازده آماده باشند.

آزادی‌کناری با بیان اینکه سفر چهارم رئیس جمهور به استان مازندران نزدیک است، بیان داشت: بنگاه‌های تولیدی که کارهایشان باقیمانده است باید در آستانه سفر آماده باشند و مجوزها و سهم آورده و مقدمات کار را فراهم کنند.

دبیر کارگروه اشتغال و رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نکا نیز در این جلسه با تاکید بر پیگیری دستگاه‌ها در واریز تسهیلات توسط بانک‌ها خاطرنشان کرد: باید کنترل دقیق در این امر انجام شود.

سید علی‌اکبر مهدی‌پور متذکر شد: سایت مشاغل خانگی باز است و ثبت‌نام همچنان در این سایت انجام می‌شود و در صورت اعلام مراجع ذی‌صلاح، افراد متقاضی براساس ثبت‌نام و نوبت‌بندی انجام شده به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی در پایان اذعان داشت: دارا بودن مدرک مهارت برای ایجاد مشاغل خانگی از ضروریات است و متقاضیان باید کارت مهارت داشته باشند.

انتهای ‌پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول