اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان اردبیل خبر داد

نمایش 250 اثر حوزه هنری اردبیل در جشنواره رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت:‌ همزمان با برگزاری هفته رضوی در اردبیل 250 اثر ارزشمند این حوزه در اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش 250 اثر حوزه هنری اردبیل در جشنواره رضوی

منصور شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این آثار ارزشمند در قالب انیمیشن، فیلم کوتاه و بلند و همچنین آثار مکتوب است که به نمایش گذاشته شده و علاقمندان می‌توانند از این آثار استفاده کنند.

وی از به نمایش گذاشته شدن 170 تابلوی نفیس آستان قدس رضوی همزمان با برگزاری هفته رضوی در اردبیل خبر داد و گفت: این تابلوها که از طرف آستان قدس رضوی به استان اهدا شده در این هفته به صورت دوره‌ای در شهرستان‌های استان به نمایش گذاشته می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: به میمنت برگزاری هفته رضوی در استان اردبیل نمایشگاهی نیز از آثار منتخب 10 دوره جشنواره امام رضا(ع) به معرض دید عموم گذاشته می‌شود تا علاقمندان بتوانند از این فضا استفاده کنند.

شرفی خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه این جشنواره که روز 21 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود معاون وزیر فرهنگ و ارشاد میهمان این برنامه فرهنگی ـ مذهبی در اردبیل خواهد بود و به صورت رسمی برنامه‌های این هفته در جای جای استان اردبیل برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه از برگزاری مراسم هفته رضوی در امامزاده‌های استان به ویژه امامزاده شاخص سید سلیمان فخر‌آباد مشگین‌شهر و امامزاده صالح اردبیل خبر داد.

این مسئول بیان داشت: برگزاری این برنامه‌ها به شکل مطلوب تنها در اختیار و محدوده اداره ارشاد نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید در این حرکت مثبت همراه باشند.

رئیس برگزاری برنامه‌های هفته رضوی در اردبیل اظهار داشت:‌ دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی استان باید برای برگزاری شایسته این جشنواره و در شأن دار‌الارشاد اردبیل همت کنند که در همین راستا شورای سیاست‌گذاری جشنواره رضوی با هدف بسط و گسترش فرهنگ رضوی در کشور و تقدیر از پدید‌آورندگان آثار در این حوزه این برنامه را عملیاتی می‌کنند.

وی یادآور شد: این هفته میزبان خادمان رضوی از استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و زنجان خواهیم بود و از این خادمان رضوی تجلیل شایسته و میزبانی آبرومند انجام می‌شود.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه اردبیل در برگزاری جشنواره مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی و ابتهال رضوی جزو استان‌های موفق بوده است بعد از استان کهگیلویه و بویر‌احمد میزبان هفته رضوی است تا بتواند در ترویج این فرهنگ پیشگام باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود از برگزاری برنامه تجلیل خادمان فرهنگ رضوی شمال غرب ایران در این هفته خبر داد.

وی ابراز داشت: با تاکید رئیس جمهور و ضرورت ترویج نام و سیره امام هشتم و فرهنگ منور رضوی، برگزاری هفته‌های رضوی در راستای جریان‌سازی فرهنگی در اولویت قرار گرفته و همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزندش امام راحل برگزار می‌شود.

شرفی نمایش چندین فیلم داستانی با موضوع امام رضا(ع)، اجرای ویژه برنامه‌های مداحی شعر خوانی و قرائت قرآن با حضور قاریان برجسته را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

 

امامزاده سید سلیمان فخر‌آباد میزبان برنامه‌های هفته رضوی

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر نیز از برگزاری جشنواره رضوی در امامزاده سید سلیمان فخر‌آباد مشگین‌شهر خبر داد.

حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار برگزاری این جشنواره را فرصتی مناسب برای شناساندن قابلیت‌های مذهبی و زیارتی شهرستان اعلام کرد.

وی بیان داشت: ‌شرکت در مراسم بزرگداشت اهل بیت، انسان را به الگو‌گیری از آن بزرگان سوق می‌دهد.

باوقار در ادامه خواستار تلاش مسئولان محلی برای برگزاری آبرومند این برنامه و تنوع برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه شد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول