اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همت مسئولان و نمایندگان تبریز برای حرکت دادن ماشین

حق مسلم ماشین‌سازی نباید پایمال شود

خبرگزاری فارس: تیم ماشین‌سازی تبریز امروز بیش از همیشه به توجه مسئولان تبریز نیاز دارد و نباید حق این تیم در رقابت‌های لیگ یک پایمال شود.

حق مسلم ماشین‌سازی نباید پایمال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در حالی که تنها یک روز به بازی برگشت مرحله پلی‌آف لیگ دسته یک باقیمانده است، طرفداران ماشین سازی تبریز همچنان به حرکت مسئولان استانی چشم دوخته‌اند تا حقوق از دست رفته این تیم را احیا کنند.

حضور سرباز در یک تیم غیرنظامی

سرپرست تیم ماشین‌سازی تبریز گفت: تیم تربیت‌یزد در بازی مقابل ماشین‌سازی از تورج رجایی در ترکیب خود استفاده کرده بود که این بازیکن مشمول بوده و در 18 فروردین 91 به خدمت اعزام شده و در مرکز آموزش شهید ابوالفضل شبان دوره آموزشی خود را طی می‌کند.

آرش جابری با قرائت بخشنامه اشتغال ورزشکاران سرباز در باشگاه‌های غیرنظامی گفت: بنا به دستورالعمل شماره 115/1401/7/ن ، 19 آبان 88 بکارگیری ورزشکاران مشمول در باشگاه‌های غیرنظامی ممنوع است.

وی افزود: پس از محرز شدن تخلف تیم تربیت‌یزد، در 48 ساعت قانونی شکایت خود را تنظیم و به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تسلیم کردیم.

جابری گفت: بلافاصله این پرونده در کمیته انضباطی به جریان افتاد و مشخص شد که بازیکن نامبرده در 18 فروردین به خدمت اعزام شده و دوران آموزشی خود را سپری می‌کند.

سرپرست تیم ماشین‌سازی افزود: با پیگیری‌های بعدی، فدراسیون فوتبال اعلام کرد که مجوز بازی وی مقابل ماشین‌سازی تبریز با امضای آقای باران‌چشمه مسئول تربیت بدنی نیروهای مسلح صادر شده است.

وی اظهار کرد: در تاریخ پنجم اردیبهشت شکایت خود را به بازرسی نیروهای مسلح تسلیم کرده و خواهان بررسی تطبیق مجوز صادره برای بازیکن مذکور که تنها برای این بازی و برای نخستین بار در جام آزادگان صورت می‌پذیرد، با قید فوریت شدیم.

جابری گفت: در این شکوائیه آمده است که در صورت اثبات تخطی مسئول تربیت بدنی نیروهای مسلح در صدور مجوز، موجبات حضور این باشگاه در رقابت‌های انتخابی لیگ برتر محقق خواهد شد.

قانون برای همه

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی نیز به فارس گفت: با وجود نص صریح دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح حضور ورزشکاران مشمول در باشگاه‌های غیرنظامی ممنوع است و مدیریت تربیت بدنی نیروهای مسلح با وجود مفاد این دستورالعمل مبادرت به صدور مجوز پنج روزه برای بازیکن نامبرده در بازی مقابل تیم ماشین‌سازی تبریز کرده است.

افشین دبیری افزود: در موارد مشابه قاسم حدادی با ذوب‌آهن قرارداد داشت اما زمانی که مشمول شد به تیم تراکتورسازی پیوست، در مورد میلاد فخرالدینی نیز همین اتفاق صورت گرفت و سال گذشته ما نیز بازیکنی به نام سعید حلافی را به دلیل مشمول بودن نتوانستیم جذب کنیم.

وی در مورد نتایج تیمش در این فصل تاکید کرد: در نیم فصل اول تیم ماشین‌سازی بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشته و بیشتر نیم فصل اول در صدر جدول قرار داشتیم، در مقطعی از نیم فصل دوم چند اشتباه داوری علیه تیم ما صورت گرفت و بین ما و صدر جدول فاصله انداخته شد.

دبیری افزود: اعتراض ما که با تایید کمیته داوران همراه بود، سبب شد در بازی‌های ماشین‌سازی از داوران لیگ برتر استفاده کنند.

به گفته مدیر باشگاه ماشین‌سازی، این تیم با دو برد حساس مقابل برق شیراز و آلومینیوم هرمزگان در موقعیت صعود قرار گرفت و سرنوشت صعود در اختیار خود ماشین‌سازی بود.

دبیری تصریح کرد: ماشین‌سازی در بازی مقابل تربیت‌یزد از داوری این مسابقه متضرر شد، یک گل ماشین‌سازی آفساید اعلام شده و در صحنه گل تربیت‌یزد روی دو بازیکن ماشین‌سازی خطا شده و داور باید ضمن مردود اعلام کردن گل تربیت‌یزد در دقیقه92 توپ را به ماشین‌سازی می‌سپرد،خطایی که حتی کارشناس برنامه 90 نیز آن را تایید کرد.

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی افزود: در اهواز  بازی همزمان در نیمه اول با هفت دقیقه تاخیر و نیمه دوم نیز با پنج دقیقه تاخیر آغاز شد و با اتمام بازی ماشین‌سازی با تربیت‌یزد، تیم گهر زاگرس زمان کافی برای به دست آوردن نتیجه لازم را در اختیار داشت.

وی افزود: ما از طرفداران فوتبال پاک بوده و همیشه معتقد بودیم که در مستطیل سبز باید نتیجه بازی رقم بخورد، هیچ‌گاه نیز به دنبال سایر مسائل نبوده‌ایم اما به صورت تصادفی متوجه شدیم که تربیت‌یزد در مقابل ما از یک بازیکن سرباز استفاده کرده است و این بازیکن بعد از بازی برای بازگشت به پادگان خود همزمان با تیم ما در فرودگاه یزد حضور داشت.

دبیری بیان کرد: اگر مسئول تربیت‌بدنی نیروهای مسلح برای مجوز خود دلیل قانونی داشت یک ساعته جواب شکایت ما را می‌دادند، اگر دادستانی نیروهای مسلح تایید کند که مجوز صادر شده با اشکالات قانونی همراه است، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال وارد عمل خواهد شد ضمن اینکه پیش از بازی پلی‌آف بین تیم‌های گهر زاگرس و ایرانجوان بوشهر، از دو تیم تعهد کتبی بابت این پرونده گرفته‌اند که امکان دارد با رای کمیته انضباطی در بازی پلی‌آف تغییراتی ایجاد شود.

نابود کردن انگیزه بخش خصوصی

مدیر باشگاه ماشین‌سازی تبریز گفت: اگر به این پرونده رسیدگی نشود و حق باشگاه ماشین‌سازی پایمال شود، بخش خصوصی با چه انگیزه‌ای به سرمایه‌گذاری خود در فوتبال ادامه دهد.

وی افزود: ما جزو باشگاه‌هایی هستیم که به بازیکنان و کادر فنی هیچ‌گونه بدهی نداشته و  همیشه به دنبال فوتبال پاک بوده‌ایم.

دبیری گفت: تماشاگران ما در بازی یزد حضور داشتند و با وجود حوادث لحظات پایانی کوچک‌ترین  مسئله‌ای را از طرف آنها شاهد نبودیم و من به این هواداران افتخار می‌کنم.

مدیر باشگاه ماشین‌سازی در ادامه با قدردانی از نمایندگان استان در پیگیری این پرونده، از سایر مسئولان استان نیز خواستار حمایت از حق و حقوق باشگاه ماشین‌سازی تبریز شد.

وی، همچنین از بالاترین مرجع فوتبال کشور نیز گلایه کرد که در حمایت از حق باشگاه ماشین‌سازی حمایت‌های لازم را نکرده است.

دبیری افزود: اگر نام تیم ما نساجی بود به طور حتم تاکنون تیم نتیجه لازم را از این پرونده به دست آورده بود.

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول