اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جنگل‌ها تاکید کرد

توجه به اصل جامع‎نگری با مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: معاون خشک و نیمه خشک سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری گفت: توجه به اصل جامع‎نگری با نقش مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیستی ضروری است.

توجه به اصل جامع‎نگری با مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر پرویز گرشاسبی ظهر امروز در گردهمایی مدیران بیابان‎زدایی در بوشهر با تاکید بر دیدگاه جامع‎نگری در این حوزه اظهار داشت: دولت در اسفندماه سال گذشته مصوبه‌ای در زمینه مذاکره در مورد بحث‎های زیست‎محیطی توسط یک هیئت ارشد را تصویب کرد.

وی افزود: جنگ آینده، تحت فشار قرار دادن کشورهای تولیدکننده نفت در زمینه تولید گازهای گلخانه‏ای و عدم توجه به بحث‎های زیست‎محیطی است.

گرشاسبی اضافه کرد: به تنهایی از عهده احیای منابع طبیعی برنمی‎آییم و نیازمند مشارکت هر چه بیشتر مردم در این زمینه هستیم و همه مردم باید برای فراهم کردن زمینه‎های لازم در این راستا همت و همکاری کنند.

معاون خشک و نیمه خشک سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری بیان کرد: منابع طبیعی و حوزه‎های آبخیزداری در شرایط عادی متعادل هستند و این انسان است که به عنوان بهره‎بردار این تعادل را بر هم می‎زند.

وی تصریح کرد: نیازمند تمرین و آموزش انسان‎ها برای بهره‎برداری مناسب و جلوگیری از تخریب توسط آنان هستیم.

گرشاسبی با اشاره به بیابانی بودن 20 استان کشور گفت: در سفرهای دوم استانی رئیس جمهور، پروژه‎ای تصویب شد که بر مبنای آن اعتبار اجرای طرح‎های بیابان‎زدایی برای پنج استان تامین شد و این پروژه ظرف دو سال اجرایی می‏شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بین 110 تا 118 میلیون هکتار اراضی در کشور تحت تاثیر بیابانی شدن هستند که از این میزان 32 میلیون هکتار بیابان هستند.

معاون خشک و نیمه خشک سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری یادآور شد: بسیاری از مراتع و اراضی کشاورزی دارند بیابان می‎شوند و باید رویکرد جدیدی در طرح‎های بیابان‎زدایی داشته باشیم.

گرشاسبی گفت: دانش مردم کشورمان در منابع طبیعی 12 است در حالی که میانگین جهانی 25 درصد است و باید برای رسیدن به این رقم تلاش بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول