اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از برگزاری مانور زلزله کودکان

وقتی آتش‌نشانی در مانور زلزله دیر می‌رسد

خبرگزاری فارس: مانور زلزله 2 هزار نفری کودکان مهدهای کودک در حالی در باغ غدیر اصفهان برگزار شد که در مرحله امداد و نجات نمادین مصدومان آتش‌نشانی به عنوان یک عامل تأثیرگذار با تأخیر به محل حادثه وارد شدند.

وقتی آتش‌نشانی در مانور زلزله دیر می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مانور زلزله ویژه مهدهای کودک شهر اصفهان ظهر امروز در حالی در مجموعه باغ غدیر برگزار شد که قرار بود این مراسم با حضور استاندار اصفهان و 2 هزار کودک مهدهای کودک برگزار شود که استاندار در این مراسم حضور نیافت.

از آنجایی که این مراسم با جمع بسیاری از کودکان مهدهای کودک قرار بود برگزار شود لذا جمع کردن و کنترل کردن این کودکان در یک محل بسیار سخت و به نحوی بود که برخی از مربیان با دادن بادکنک‌های ویژه مراسم و نیز دادن خوراکی کودکان را کنترل می‌کردند.

فضای شاد و جنگ و خواندن شعر و آهنگ موجب شده بود که کودکان از فضای زلزله و خطرات احتمالی آن خارج شوند و به شادمانی و دست و جیغ و هورا بپردازند.

در مکان مورد نظر این مانور ماشین فوریت‌های پزشکی اورژانس، هلال‌احمر، اورژانس 123، نیروی انتظامی و غرفه یا مربوط به حافظان محیط زیست دیده می‌شد اما خبری از آتش‌نشانی‌های قرمزپوش نبود.

بالاخره پس از تأخیر یک‌ ساعته زمان زنگ زلزله فرارسید و صدای زنگی شبیه آژیر آتش‌نشانی به صدا درآمد.

صدای آژیر در حالی به گوش می‌رسید که عموهای مجری که قصد شور و نشاط به این مانور را داشتند، توضیحاتی در مورد اینکه زلزله در حال رخ دادن است را پشت بلندگو گزارش می‌کردند و این در حالی بود که تمام بچه‌های شرکت کننده در مانور تنها تماشاچی صحبت‌های مجری شده بودند بدون اینکه خود را در فضای وقوع زلزله و آموزش در مکان امنی پناه دهند.

آنچه از فضای حاکم بر این مانور مشاهده می‌شد، مسئولان امر درصدد ایجاد فضای شبیه‌سازی زلزله نبوده و تنها از چند کودک درخواست کردند که جای مصدومان قرار بگیرند.

پس از آژیر و حرکت‌های نمادین توسط مربیان و مجریان، یکی یکی سر و کله عوامل دست‌اندرکار در امر کمک به نجات مصدومان با کمال آرامش و بدون هیچ گونه دغدغه‌ای پیدا شد.

کمی نجات مصدومان به صورت نمادین طول داده شد تا شاید مأموران آتش‌نشانی نیز به جمع کمک کنندگان بپیوندند اما خبری نشد، بالاخره پس از 10 دقیقه از اجرای مانور زلزله و ایمنی سروکله مأموران آتش‌نشانی در جمع کمک‌ کنندگان به مانور نمادین زلزله پیدا شد، گویا مأموران آتش‌نشانی در مانورها سر موقع نمی‌رسند.

پس از اجرای این مانور در گفت‌وگویی با مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان کمبود این مانور را سؤال کردیم که وی در پاسخ گفت: چون این مانور برای بچه‌های پاک برگزار می‌شود هیچ اشکال و کمبودی ندارد.

منصور شیشه‌فروش در مورد تأخیر آتش‌نشانی افزود: برای اینکه وحشت و مشکلات ناشی از آن برای کودکان رخ ندهد مأموران آتش‌نشانی دیر به صحنه حاضر شدند.

به گزارش فارس، این مانور در حالی به پایان رسید که در بنر مربوط به مانور سراسری زلزله عکسی از پناه گرفتن کودکان پشت میزهای مهد و نیز نحوه پناه‌گیری مشاهده می‌شد اما در فضای حاکم در این مراسم آموزشی خبری از پناه‌گیری دیده نشده و تنها مانور شادی با حضور جمع بسیاری از کودکان مهدهای کودک برگزار شد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول