اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان کرمان

9 هزار و 872 قلاده سگ واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی کرمان گفت: سال گذشته به منظور مبارزه با بیماری هاری 9 هزار و 872 قلاده سگ در استان کرمان مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

9 هزار و 872 قلاده سگ واکسینه شدند

الهام پورمحسنی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به بیماری خطرناک هاری اظهار داشت: با اینکه هاری از دیرباز در بیشتر کشورهای دنیا وجود داشته و در حال حاضر این بیماری یکی از معضلات بهداشتی کشورهای در حال توسعه است و واکسیناسیون مهم‌ترین راه مبارزه، کنترل و پیشگیری از این بیماری محسوب می‌شود.

وی اصلی‌ترین راه سرایت بیماری را گاز گرفتن به وسیله حیوانات مبتلا به هاری اعلام کرد و بیان داشت: از دیگر راه‌های سرایت این بیماری پوست، مخاط و انتقال از طریق دستگاه تنفس است.

پورمحسنی‌نسب با اشاره به علائم این بیماری خاطر نشان کرد: مهم‌ترین علایم، تغییر در رفتار و عادات حیوان است و در پاره‌ای مواقع حیوان مضطرب و به صورت وحشی و درنده در آمده و به هر کس و هر چیز که سر راه او باشد، حمله می کند، همچنین ریزش بزاق و سختی در بلع از دیگر علائم این بیماری است.

وی افزود: بیماری هاری از جمله بیماری‌های ویروسی مشترک بین انسان و دام و غیر قابل درمان است و واکسینه کردن سگ‌های نگهبان از بهترین راه‌های پیشگیری از سرایت این بیماری محسوب می‌شود.

پورمحسنی‌نسب گفت: به منظور پیشگیری و کنترل بیماری هاری اداره کل دامپزشکی استان کرمان با عقد قرارداد با مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی و همراهی اکیپ‌های مبارزه شبکه‌های دامپزشکی تابعه در سال 90 تعداد 9 هزار و 872 قلاده سگ در سطح استان کرمان مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی در پایان از دامداران درخواست کرد نسبت به انجام واکسیناسیون هاری حیوانات خانگی خود اقدام کنند تا از مبتلا شدن حیوان خانگی به بیماری مهلک هاری جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول