اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رواقی:

پاسخ‌گویی به مردم قلب حاکمیت بالینی است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی حاکمیت بالینی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: حاکمیت بالینی الگوی ارتقای کیفیت خدمات درمانی است که قلب آن پاسخ‌گویی به مردم است.

پاسخ‌گویی به مردم قلب حاکمیت بالینی است

حمید رواقی امروز در حاشیه سومین همایش سراسری راهکارهای ارتقای کیفیت خدمات پرستاری و مامایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: حاکمیت بالینی جزو الگوهای ارتقای کیفیت ارائه خدمات درمانی است که از طرف وزارت بهداشت به کلیه واحدها ابلاغ شده و در حال اجراست.

وی ادامه داد: برای استقرار حاکمیت بالینی نیازمند برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی و آموزش هستیم که در این راستا راهکارهایی برای تمام رشته‌های مختلف پزشکی از سوی مقام عالی وزارت ابلاغ شد.

رواقی عنوان کرد: نتیجه حاکمیت بالینی برای مردم، ارائه خدمت ایمن‌تر، با کیفیت‌تر و با رضایتمندی بیش‌تر است.

وی با بیان اینکه به منظور فرهنگ‌سازی حاکمیت بالینی نیازمند ساز و کارهای داخلی هستیم، تصریح کرد: برای این مهم نیازمند استانداردهای داخلی هستیم تا بتوانیم پرسنل قابلی در این راستا داشته باشیم و با بیماران تعامل با کیفیت‌تری برقرار کنیم.

رئیس دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی حاکمیت بالینی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: خوش‌بختانه در کشور در زمینه حاکمیت بالینی حرکات بسیار خوبی انجام شده است و خوش‌بین هستیم که این اتفاق خوب به زودی در کلیه مراکز درمانی کشور به وقوع بپیوندد.

رواقی هم‌چنین افزود: به این منظور دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در دستور کار خود دارد که با استخدام 300 پرستار تا پایان سال جاری در این راستا گام‌های خوبی بردارد.

وی اظهار امیدواری کرد همراه با آموزش و ایجاد تحولات مدیریتی پاسخ‌گوی ارتقای کیفیت خدمات درمانی باشیم.

به گزارش فارس، سومین همایش سراسری راهکارهای ارتقای کیفیت خدمات پرستاری و مامایی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد 19 تا 21 اردیبهشت‌ماه با هدف آموزش، پژوهش، بهداشت، مدیریت و درمان با تاکید بر اخلاق حرفه‌ای و ارتباط در پرستاری در سالن همایش‌های باقرالعلوم(ع) دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد.

دبیر علمی این همایش نیز هدف از برگزاری این همایش را کسب نظرات و تجارب اساتید پرستاری و مامایی سراسر کشور برای ارتقای خدمات پرستاری و مامایی اعلام کرد.

به گفته طاهره سلیمی بیش از 420 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که 51 مقاله به شکل سخنرانی و 122 مقاله نیز به شکل پوستر پذیرفته شد.

دبیر علمی سومین همایش سراسری راهکارهای ارتقای کیفیت خدمات پرستاری و مامایی بیان کرد: در پایان همایش به مقالات انتخاب شده جوایزی اهداء خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی 9 کارگاه آموزشی در حاشیه این همایش گفت: کارگاه‌هایی هم‌چون کارگاه تحقیقات کیفی، کارگاه احیای نوزاد، کارگاه خواندن فوری الکتروکاردیوگرام و برپایی چند کارگاه حاکمیت بالینی از جمله کارگاه‌های آموزشی در این همایش سه روزه است.

وی هم‌چنین افزود: یکی از کارگاه‌ها توسط وزارت بهداشت و یک کارگاه نیز توسط دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار می‌شود.

سلیمی افزود: کارگاه‌های آموزشی همایش در محل دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد واقع در خیابان بوعلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول