اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد

تصویب 272 میلیارد تومان طرح برای توسعه بخش کشاورزی کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تصویب 3 هزار و 794 طرح با اعتباری بالغ بر 272 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی در این استان خبر داد.

تصویب 272 میلیارد تومان طرح برای توسعه بخش کشاورزی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، ابراهیم حسن‌نژاد عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی قروه با اعلام این خبر گفت: 50 درصد این طرح‌ها به بخش دامپروری اختصاص دارد و مکانیزاسیون و زراعت در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه نزدیک به نیمی از طرح‌های تصویبی به شهرستان قروه اختصاص دارد، عملکرد کارگروه توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: شهرستان‌هایی که عملکرد مطلوبی در زمینه توسعه بخش کشاورزی داشته باشند، سهم بیشتری از اعتبارات سال 91 را به خود اختصاص خواهند داد.

حسن‌نژاد در ادامه میزان سرمایه در گردش سالانه بخش کشاورزی استان را در حدود 600 تا 700 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: به پیشنهاد کارگروه توسعه کشاورزی استان، بخشی از تسهیلات این بخش با موافقت دولت و تایید کارگروه استان و شهرستان به طرح‌هایی که مشکل سرمایه در گردش دارند، اختصاص خواهد یافت که این پیشنهاد در دست بررسی است.

وی ابراز امیدواری کرد با توسعه بخش کشاورزی به ویژه در روستاها به عنوان منبع و قطب اصلی تولیدات کشاورزی و دامی، این قطب‌های ارزشمند احیا شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: همزمان با توسعه بخش کشاورزی در بخش خصوصی، اعتبارات بخش دولتی نیز به سمت تقویت زیرساخت‌های کشاورزی هدایت خواهد شد تا تحولی مطلوب و اثربخش در این زمینه ایجاد شود.

به گزارش فارس، فرماندار قروه نیز در این جلسه با اشاره به تصویب یک‌هزار و 561 طرح با اعتبار 953 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای یک‌هزار و 813 نفر در جلسات کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان گفت: یکی از اقدامات اساسی این کارگروه، اولویت دادن به طرح‌های دانش‌آموختگان کشاورزی بوده است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

نادر فخری افزود: ایجاد تعاونی‌های چند منظوره در روستاهای مستعد نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای توسعه بخش کشاورزی در دست اجراست که در همین زمینه کارگروه نیازسنجی و ظرفیت‌سنجی تشکیل و در حال شناسایی مناطق مستعد است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول