اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

ماهیت زکات تقویت عدالت اجتماعی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ماهیت زکات و ادای آن تقویت عدالت اجتماعی و مؤلفه‌های برقراری حاکمیت دینی در جامعه اسلامی است.

ماهیت زکات تقویت عدالت اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در دیدار با بانیان زکات استان در اردبیل اظهار داشت: ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا فرهنگ زکات در جامعه اسلامی نهادینه شود و مردم با رغبت و علاقمندی به انجام این فریضه الهی به مانند نماز و روزه اقدام کنند.

وی زکات را از بزرگ‌ترین عبادات و اسباب جلب رضای الهی توصیف کرد و افزود: در این مسیر تکلیف و رسالت روحانیان بسیار با اهمیت است چرا که آنها باید به گونه‌ای رفتار و امر زکات را ترویج کنند تا کشاورز و زارع ما در هنگام برداشت محصول ادای وظیفه در این زمینه را یک شوق و رغبت در خود بداند.

عاملی از متولیان این حوزه خواست با شفاف‌سازی آمار پرداخت زکات از قبل این واجب الهی به عمران و آبادانی روستاها و برقراری عدالت اجتماعی همت کنند تا اعتمادآفرینی در این حوزه روزافزون شود.

این مسئول اضافه کرد: از محل پرداختی زکات می‌توان به رفع محرومیت‌ها اقدام کرد که کمیته امداد به عنوان یک نهاد انقلابی و در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی در این کار سرآمد است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نباید دریافت زکات و ترویج آن را به گونه‌ای انجام دهیم تا فشار، زور و تهدیدی متوجه مردم شود چرا که پرداخت زکات یک تکلیف الهی است که ادای آن بر گردن هر مسلمان گذاشته شده و نباید در این کار اجباری صورت گیرد.

به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل از تلاش‌های کمیته امداد در جمع‌آوری زکات روستاییان و ساکنان مناطق دورافتاده و محروم قدردانی کرد و ادامه داد: در این زمینه در کنار فرهنگ‌سازی باید آشنایی کشاورزان و زارعان را به انجام تکلیف خودشان نیز در دستور کار قرار داد.

در این دیدار مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نیز از افزایش پرداخت زکات در استان نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 100 روحانی در گسترش فرهنگ زکات فعالیت می‌کنند.

بهروز زلالی گفت: احداث مسجد و خانه عالم و همچنین توجه به خانواده‌های بی‌سرپرست از قبل زکات پرداخت شده مردم یکی از اولویت‌ها است و در کنار آن بخش عظیمی از زکات و کمک‌های دولتی به همان نسبت صرف عمران و آبادانی روستاها می‌شود.

وی ظرفیت زکات استان را بالغ بر 15 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در تلاش هستیم با همراهی کشاورزان و زارعان در ادای این فریضه الهی به این رقم دست پیدا کنیم.

زلالی فعالیت هفت ساله ستاد زکات استان مستقر در کمیته امداد را یادآور شد و تصریح کرد: در سال‌های اولیه رقم زکات جمع‌آوری شده 63 میلیون تومان بود که این رقم هم اکنون به بیش از دو میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده که رشد 65 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول