اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردم تبریز ضمن هشدار به دولت باکو

خشم مردم جمهوری آذربایجان و تبریز غیرقابل مهار می‌شود

خبرگزاری فارس: مردم تبریز ضمن هشدار به دولت باکو خواستار لغو مسابقات رژه همجنس‌بازان شدند و اعلام کردند: در غیر این صورت خشم مردم جمهوری آذربایجان، مردم مسلمان تبریز و سایر شهرهای ایران اسلامی غیرقابل مهار خواهد بود.

خشم مردم جمهوری آذربایجان و تبریز غیرقابل مهار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مردم مسلمان تبریز در پایان تجمع اعتراض آمیز خود مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز بیانیه‌ای را صادر و با تکبیر و الله اکبر تجمع کنندگان به تایید رسید.

در این بیانیه آمده است: مدت‌هاست از جمهوری آذربایجان با ترکیب جمعیتی 95 درصد مسلمان و 85 درصد شیعه، اخبار ناخوشایندی مخابره می‌شود که  نه تنها قلوب مسلمین  بلکه دل  هر انسان آزاده‌ای را جریحه‌دار می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: تلاش‌های پیدا و پنهان دولت جمهوری آذربایجان در خصوص ممنوعیت پخش اذان از ماذنه‌های مساجد که البته تا کنون راه به جایی نبرده است، تخریب چندین مسجد مسلمانان، ممنوعیت استفاده از حجاب اسلامی در مدارس متوسطه و دستگیری بیش از 100  انسان آزادیخواه معترض به سیاست‌های ضد اسلامی، ایجاد فضای خفقان و آزار و اذیت مستمر دینداران و خانواده‌ها و منسوبان آنها از جمله این اقدامات محسوب می‌شود و چندی پیش نیز "حاج رامین شیر محمداف" از دینداران آذری و فروشنده کتب دینی به طرز مشکوکی توسط سرویس امنیتی باکو به شهادت رسید.

صادر کنندگان این بیانیه در ادامه خاطرنشان کرده‌اند: در کنار همه این اقدامات مغایر با فرهنگ و مذهب مردم مسلمان جمهوری آذربایجان، آنچه این روزها اسباب ناخرسندی مسلمانان این جمهوری و کشورهای منطقه را فراهم کرده است، تلاش دولت باکو به منظور برگزاری مسابقات ابتذال آمیز یوروویژن و قبیح تر از آن تلاش در راستای برگزاری رژه همجنس‌بازان در حاشیه این مسابقات است، البته سختی‌هایی که مردم مسلمان این کشور از ناحیه برگزاری این مسابقات تحمل می‌کنند خود ماجرای غم انگیز دیگری است که از جمله این موارد می‌توان به بلاتکلیفی انسان‌هایی اشاره کرد که خانه‌هایشان به منظور مسیر گشایی برای رژه همجنس‌بازان تخریب شده است.

مردم تبریز همچنین در این بیانیه تصریح کرده اند: ما مردم مسلمان تبریز در راستای وظایف شرعی خود و به منظور اعلام حمایت  از مراجع عظام تقلید و ائمه محترم جمعه به ویژه حضرت آیت الله مجتهد شبستری  که مستمرا خواستار پایان یافتن سیاست‌های ضد شیعی دولت باکو هستند، قاطعانه از دولتمردان جمهوری آذربایجان که بیست درصد خاک کشورشان در اشغال دشمن می‌باشد در خواست می‌کنیم همزمان به اقدامات مغایر با فرهنگ تاریخی و مذهب مردم این کشور پایان داده و از تصمیم خود به منظور برگزاری فستیوال مروج فرهنگ منحط غربی  که با عنوان دروغین مسابقات موسیقی یوروویژن تبلیغ می‌شود عدول کرده و به هیچ وجه در فکر برگزاری رژه همجنس بازان در دومین کشور شیعی دنیا نباشند که در صورت ارتکاب این اشتباه خشم مردم جمهوری آذربایجان و مردم مسلمان تبریز و سایر شهرهای ایران اسلامی غیر قابل مهار خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما مردم تبریز امید داریم آقای الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان هشدارصریح و قاطعانه مردم تبریز را شنیده و با لغو مسابقات یوروویژن و رژه همجنس بازان و آزادی تمام زندانیان اعتقادی از جمله دکتر صمداف رئیس حزب اسلامی این کشورو قطع روابط با صهیونیست‌ها که ریشه همه سیاست‌های ضد دینی دولت باکو محسوب می‌شود  در عمل نشان دهد که از جریان بیداری اسلامی و سرنوشت حاکمان مستبدی همچون بن علی، قذافی، حسنی مبارک و... عبرت گرفته است.

در این بیانیه همچنین اعلام شده است: در پایان خطاب به برادران و خواهران دینی خود در جمهوری آذربایجان اعلام می‌کنیم اکنون همانگونه که آنان در بیستمین سالگرد اشغال "شوشا"، نگران سرنوشت این شهر و سایر مناطق اشغالی هستند ما نیز همچون آنان آزادی "قره‌باغ" عزیز را آرزو می‌کنیم و در راستای احیاء ارزش‌های الهی در جمهوری آذربایجان همواره در کنار آنها بوده و به تحقق وعده الهی مبنی بر پیروزی مستضعفان در مقابل  مستکبران در این کشور ایمان راسخ داریم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول