اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علت پرداخت نکردن بهای برق مصرفی چاه روستا

روستای تازه‌آباد کوهدشت 5 روز است که آب آشامیدنی ندارد

خبرگزاری فارس: به علت پرداخت نکردن بهای برق مصرفی چاه روستا از 15 اردیبهشت آب آشامیدنی روستای تازه‌آباد (اکبرآباد ملاکه) از توابع شهر کوهدشت قطع شده و اهالی روستا با مشکل آب رو به رو هستند.

روستای تازه‌آباد کوهدشت 5 روز است که آب آشامیدنی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهدشت،به علت پرداخت نکردن بهای برق مصرفی چاه روستا از 15 اردیبهشت آب آشامیدنی روستای تازه‌آباد (اکبرآباد ملاکه) از توابع شهر کوهدشت قطع شده و اهالی روستا با مشکل آب رو به رو هستند.

این اقدام نادر به علت پرداخت نکردن بهای برق مصرفی چاه روستا توسط اداره برق انجام شده است.

لازم به ذکر است، آب این روستا از چاهی که یکی از اهالی در اختیار اداره آب فاضلاب روستایی قرار داده تأمین می‌شود و طبق توافق پیشین بایستی هزینه برق مصرفی چاه مربوطه را این اداره پرداخت کند.

پرویز نوشادی یکی از اهالی روستا در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: چند روز است این روستا به وسیله تانکر و  پیت‌های بیست لیتری آب مورد نیاز را به زحمت از شهر تهیه می‌کنند.

وی ادامه داد: چه کسی باید جواب این بی‌قانونی‌ها را بدهد، زیرا برای چندمین بار است، این اقدام انجام می‌گیرد و آب روستا به طور کامل توسط اداره برق و به علت کم‌کاری آب و فاضلاب روستایی کوهدشت به مدت چند روز قطع می‌شود.

علی نوشادی از دیگر اهالی روستا در ادامه به خبرنگار فارس گفت: ما چاه شخصی خود را در اختیار آب و فاضلاب روستایی قرار داده‌ایم و انتظار داریم اهالی هزینه آب مصرفی خود را پرداخت کنند و اداره مجری (آب و فاضلاب روستایی) در کار خود که پرداخت هزینه برق است، کوتاهی نکند تا این روستا برای چندمین بار با این مشکل رو به رو نشود.

میرزاجان رحمتی دیگر اهالی روستای تازه‌آباد کوهدشت اظهار داشت: بارها به ادارات مجری مراجعه نموده‌ایم ولی هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: با اینکه هزینه نصب لامپ‌های روشنایی را پرداخت کرده‌ایم، حتی یک لامپ در شب نداریم که این امر خیلی آزارمان می‌دهد و اهالی روستا از مسئولان شهرستان تقاضای حل مشکل را داشتند.

خبرنگار فارس کوهدشت برای پی‌گیری و ریشه‌یابی هر چه بیش‌تر مشکل سراغ مسئولان کوهدشت را نیز گرفت، در همین زمینه رئیس اداره برق کوهدشت به خبرنگار فارس گفت: انشعاب این روستا مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان بدهی دارد و بارها به اداره آب روستایی بابت پرداخت هزینه برق مصرفی تذکر داده‌ایم، که متأسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته و این اداره با توجه به قوانین هر مشترکی اعم از دولتی یا خصوصی بدهی داشته باشد می‌تواند اقدام به قطع برق کند.

شاپور رضائیان وعده داد: ما بعد از سه روز و با پا در میانی اهالی روستا مجدداً برق چاه را وصل می‌کنیم و سه روز به اداره مجری فرصت می‌دهیم، تا نسبت به پرداخت بدهی و تصفیه حساب اقدام نماید در غیر این صورت مجدداً برق چاه را قطع می‌کنیم.

در ادامه رئیس اداره آب و فاضلاب کوهدشت نیز در گفت‌وگو به خبرنگار فارس در کوهدشت گفت: این اداره می‌بایست هزینه را پرداخت نماید و به یاری خدا سعی می‌کنیم، مشکل را حل نموده و بار دیگر شاهد تکرار این مسئله نباشیم.

قاسم‌پور در ادامه بیان کرد: به تازگی چاه دولتی روستا را راه‌اندازی و مشکل را حل می‌کنیم.

این روستا جزو بخش مرکزی شهرستان کوهدشت و در دو کیلومتری غرب شهر واقع شده و از چهار سال قبل با کمبود آب آشامیدنی مواجه شده است، سیستم فاضلاب روستا نیز کاملاً دارای مشکل است، که این امر از لحاظ بهداشتی مشکلات حادی در پی‌ دارد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول