اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت امسال محقق می‌شود

بهره‌برداری از سایت دائم پایانه مرزی ماهیرود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌جنوبی گفت: سایت دائمی پایانه مرزی ماهیرود در هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از سایت دائم پایانه مرزی ماهیرود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌جنوبی، مهدی حسینی اظهار داشت: آغاز ساخت سایت دائم پایانه مرزی ماهیرود با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان از سال 89 آغاز شده است.

وی افزود: فاز نخست این سایت شامل سالن تجاری، محوطه‌سازی و پارکینگ‌ها تا هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌جنوبی اظهار داشت: خراسان‌جنوبی در مقایسه با سایر استان‌های همجوار با کشور افغانستان از این موقعیت مهم برخوردار است و علاوه بر آن از مزیت‌های بسیار خوبی در زمینه ترانزیت کالا و مبادلات تجاری در منطقه برخوردار است.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر سایت موقت پایانه مرزی ماهیرود با استقرار تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در محل، بیش از دو سال است که فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و اقدامات اداری و حمل و نقل در زمینه صادرات با کوتاهترین زمان ممکن انجام می‌پذیرد.

وی یادآور شد: رونق حمل و نقل بین‌المللی و فعالیت‌های اقتصادی در تجارت جهانی به اصل مهمی مثل موقعیت جغرافیایی مناطق بستگی دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌جنوبی اضافه کرد: با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی مرزی استان با کشور افغانستان و سرمایه‌گذاری که کشور ایران در بخش ایجاد راه و احداث پایانه مرزی در ماهیرود انجام داده به طور یقین در آینده نزدیک شاهد فعالیت‌های فوق‌العاده ترانزیتی در این مرز خواهیم بود.

حسینی گفت: در آینده با اجرایی شدن شبکه ریلی و اتصال محور شرق کشور از طریق ریل به داخل و سایر مرزهای خروجی کشور انجام حمل و نقل ترکیبی (ریلی و جاده ای) موجبات شکوفایی و رونق اقتصادی منطقه را مضاعف خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی از مزیت‌های بسیار خوبی در زمینه ترانزیت کالا و مبادلات تجاری در منطقه برخوردار است، افزود: از این مزیت‌ها می‌توان به پایین بودن هزینه‌های حمل و نقل، کوتاهی مدت زمان حمل و نقل کالاها، وجود زیرساخت‌های مناسب، امنیت تردد و سرعت در جابه‌جایی کالا و کوتاهی مسافت از مبادی دریایی کشور اشاره کرد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول