اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

سامانه پایان‌نامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از راه‌اندازی سامانه پایان‌نامه‌ها متشکل از بانک اطلاعات استادان، موضوعات و فرآیند اجرا خبر داد.

سامانه پایان‌نامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمود خالقی پیش از ظهر امروز در گردهمایی سراسری معاونان پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و اندیشه اسلامی برگزار شد اظهار کرد: پژوهش به معنای کشف حقایق بوده و تفکر، تامل و دقت از جمله خمیرمایه‌های حوزه پژوهش محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: خداوند در آیات قرآن مانند آیه 50 سوره روم انسان‌ها را به نظر همراه تأمل و تدبر در آثار رحمت الهی دعوت کرده و یکی از مصادیق آن باران الهی است.

معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران عنوان داشت: همه تفکرها، تعقل‌ها، پژوهش‌ها و تحقیق‌ها باید به نوعی به مبدأ خدای متعال بازگردد، بنابراین باید در تمام تحقیقات خود این امر را در نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به تقسیم ماموریت‌ها در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تربیت هزاران پژوهشگر از جمله ماموریت‌های مرکز در سال 89 بوده، ولی راه‌اندازی تشکل‌های پژوهشی در سال جاری محقق می‌شود.

خالقی به شعار «هر طلبه یک پژوهشگر» اشاره کرد و افزود: بر اساس این شعار لازم بود هر طلبه به صورت فردی یا جمعی به تحقیق و پژوهش بپردازد و حداقل‌هایی از پدیده‌های پژوهشی در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از تولید و انتشار آثار پژوهشی از جمله اموری است که در سال جاری به آن اهتمام داریم.

معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران عنوان داشت: حمایت‌ از تولیدات و آثار، منحصر به مادیات نبوده بلکه از سوی کارشناسان مشاوره‌هایی در زمینه آثار پژوهشی ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: این امکان وجود دارد که در ابتدای امر تولید و انتشار آثار پژوهشی، با نواقص فراوانی روبه‌رو شود ولی باید ایمان داشته باشیم که حمایت‌های خداوند شامل حال ما خواهد شد.

خالقی ابراز کرد: سامانه فراخوان‌های پژوهشی برای تسهیل امر در زمینه تثبیت تشکل‌ها و آثار پژوهشی راه‌اندازی شده است.

وی از راه‌اندازی سامانه پایان‌نامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران در آینده خبر داد و افزود: این سامانه متشکل از بانک اطلاعات استادان، موضوعات و فرآیند اجراست.

معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه رویکرد ارتقای مدیریت پژوهشی استادان و کارشناسان در این گردهمایی در نظر گرفته شده است گفت: بررسی فعالیت‌های پژوهشی معاونت و پاسخگویی به سئوالات و شبهات از دیگر برنامه‌های این گردهمایی است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول